11 مستند در روزهای تاسوعا و عاشورا

شبکه مستند در روزهای تاسوعا و عاشورا، فیلم‌هایی برای مخاطبان خود تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به «عاشوراییان در لندن»، «رستاخیز به روایت مرتضی آوینی»، «خرده‌های مینا»، «عاشورا در تانزانیا»، «آب، مار، طناب»، «خیمه»، «به روایت خنجر» و «تعزیه عشق» اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۸۷۹۵

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، «عاشوراییان در لندن» محصول پرس تی‌وی درباره عزاداری امام حسین (ع) فردا (جمعه) ساعت 14 پخش می‌شود. این مستند زنده نگاه داشته شدن یاد سیدشهدا توسط مسلمانان در بریتانیا را مرور می‌کند.

قسمت نهم مستند «فراتر از تاریخ» در ساعت 17 روز جمعه و قسمت آخر شنبه دوم آبان به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. در این مجموعه با استفاده از نوع خاصی از انیمیشن، بازسازی نقش‌ها و استفاده از منابع آرشیوی، حرکت کاروان از مکه تا کربلا منزل به منزل به تصویرکشیده می‌شود تا مخاطب با تغییر مسافت و اقلیم در قیام امام حسین(ع) آشنا شود.

مستند «رستاخیز به روایت مرتضی آوینی» با موضوع اربعین برگرفته از کتاب فتح خون شهید آوینی فردا جمعه ساعت 19 پخش می‌شود.

قسمت چهارم از مجموعه «ضریح» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید عطارد و گویندگی ناصر طهماسب نیز فردا به نمایش درمی‌آید.

«نبطیه تکرار حماسه حسین(ع)» فرداشب (جمعه) ساعت 22 پخش می‌شود و به بررسی و معرفی تاریخچه سوگواری و عزاداری بر حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) در نبطیه که یکی از شهرهای مرزی با سرزمین‌های اشغالی است می‌پردازد.

مستند «خرده‌های مینا» فردا ساعت 23 پخش می‌شود. 40 نفر از عراق، بصره، سماوه، کربلا و نجف، به نیت زیارت امام رضا (ع) با پای پیاده از منزلشان تا حرم مطهر امام هشتم پیاده می‌روند.

«عاشورا در تانزانیا» ساعت 15 روز شنبه به مخاطبان شبکه مستند ارائه می‌شود. هر ساله عزاداران امام‌حسین‌(ع) به‌خصوص هندی‌های شیعه در ایام محرم در تانزانیا دور هم جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند.

دیگر مستند ویژه شبکه مستند برای روز عاشورا، «آب، مار، طناب» است که ساعت 21 پخش می‌شود و درباره یک گروه مستندساز ایرانی است که به قصد ساختن مستندی درباره راهپیمایی اربعین به عراق رفته‌اند. آنها در راهی فرعی با یک کودک عراقی به نام «حسن» آشنا می‌شوند که در میان صحرا به انتظار عبور زائران کربلا می‌نشیند تا با هر آنچه دارد، از آنها پذیرایی کند.

«به روایت خنجر» مستندی گزارشی تحلیلی است که شنبه ساعت 22 پخش می‌شود و به گفت‌وگوی کارشناسان نقاط مختلف دنیا درباره پروپاگاندای داعش اختصاص دارد. محمد العاصی امام جمعه سابق واشنگتن، جوی ال کارگردان فیلم‌های تبلیغاتی از نیویورک و استیو رز، منتقد روزنامه گاردین از جمله کارشناسان این برنامه هستند.

قسمت اول از مجموعه مستند «تعزیه عشق» نیز شنبه ساعت 23 و قسمت‌ بعدی آن سه‌شنبه پنجم آبان پخش می‌شود. این مستند عشق به تعزیه و امام حسین(ع) را در سریال «شب دهم» تحلیل می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها