وزیر بهداشت خبر داد:

مذاکره با وزارت علوم برای تربیت دانشجویان علوم بالینی

وزیر بهداشت با انتقاد از رشته‌هایی که دانشجوی آنها حتی یک روز هم دوره بالینی را طی نمی‌کند، عنوان کرد: یکی از تصمیمات نادرست سال‌های گذشته تربیت دانشجویان از سوی وزارت علوم در رشته‌هایی است که به هیچ عنوان از بهداشت و درمان جدا نیست.
کد خبر: ۸۴۸۷۵۷

به گزارش ایسنا، حسن هاشمی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه روان‌شناس بالینی حتما باید در زیر مجموعه وزارت بهداشت تربیت شود در حالی که وزارت علوم، سالانه چند هزار روان‌شناس بالینی تربیت می‌کند. این شرایط نیز فقط به این رشته منحصر نمی‌شود، زیرا در برخی از رشته ها دانشجویان حتی یک روز هم دوره بالینی را نمی‌‌گذرانند.

وی در پاسخ به این سوال که «روانپزشکان نمی‌توانند کار روان‌شناسان را انجام دهند و در این زمینه همپوشانی وجود دارد، برنامه وزارت بهداشت در این خصوص چیست»، اظهار کرد: همپوشانی که قطعا وجود دارد، اما بخش عمده‌ای از کار روانپزشک مربوط به روانکاوی و روان درمانی است.

هاشمی عنوان کرد: روانپزشکی فقط محدود به دادن دارو یا شوک درمانی نیست، اما متاسفانه در سال‌های گذشته تصمیمات نادرستی گرفته شد که به سلامت مردم آسیب رساند. وی تاکید کرد: طبق سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تولیت سلامت با وزارت بهداشت است. طی چند جلسه با وزارت علوم، در روزهای آینده در خصوص استفاده از دوره‌های بالینی برای برخی رشته‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها