با مصرف میوه‌‌های آبدار، نان سنگک، افزودن سبوس به ماست و ... می‌توان فیبر بیشتری به رژیم غذایی افزود.
کد خبر: ۸۴۷۰۰۱
یبوست را به روش های خانگی درمان کنید

به گزارش جام جم سرا ، یک متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای درمان یبوست غذاها باید فیبر بیشتری داشته باشند و هر روز 45_20 گرم فیبر به بدن برسد. برای تامین این فیبر می‌توان از نان سنگک استفاده کرد. همچنین می‌توان سبوس گندم یا برنج را روی سالاد و ماست ریخت و نکته مهم این است که سبوس به طور بهداشتی بسته بنده شده باشد.

دکتر سید مرتضی صفوی افزود: مصرف 10 لیوان آب در طول روز برای رفع یبوست لازم ولی مشکل است، پس می‌توان از میوه‌جات و صیفی‌جات آبدار استفاده کرد. پس می توان با مصرف میوه‌ها‌ی آبدار مثل هلو، شلیل، کیوی، خیار و ... از این بیماری پیشگیری کرد.

وی گفت: سبزیجات زیاد میل شود. کاهو، سالاد، هویج فیبر زیادی دارند. علاوه بر آن پلوهای مخلوط با سبزیجات و خورش‌هایی مثل خورش کرفس، بامیه و ... توصیه می‌شود و اما سبزیجات خشک و پودر شده تعدادی از خواص خود را از دست می‌دهند.

این متخصص تغذیه افزود: ورزش برای رفع یبوست توصیه می‌شود. به عنوان مثال روزی یک ساعت پیاده‌روی خوب است تا محتویات روده راحت‌تر بتوانند حرکت کنند. دارویی که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند پسیلیوم یا اسپرزه است که به صورت پودر و در بازار موجود است و باید به آن اهمیت داد، چون یبوست طولانی‌مدت منجر به سرطان روده بزرگ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها