محققان آمریکایی در تحقیقات خود به ارتباط میان استفاده از اینترنت و فشار خون بالا رسیده‌اند که شاید دلیل پزشکی خوبی برای کاهش زمان‌ فعالیت‌های آنلاین باشد.
کد خبر: ۸۴۶۴۵۱

دانشمندان بیمارستان هنری‌فورد در دیترویت آمریکا یافته‌هایشان را در یک گزارش خلاصه کرده‌اند. براساس این گزارش، نوجوانانی که بیش از ۱۴ ساعت در هفته از اینترنت استفاده می‌کنند بیشتر در معرض افزایش فشار خون قرار دارند.

از ۱۳۴ نوجوانی که فعالیت سنگین اینترنتی داشته‌اند، ۲۶ نفر دارای فشار خون بالا ارزیابی شده‌اند که بسیار بیشتر از نسبت طبیعی این عارضه است.

این مطالعه برای اولین بار است که رابطه‌ای میان زمان استفاده از اینترنت و فشار خون بالا را نشان می‌دهد و به تحقیقاتی اضافه می‌شود که وجود نسبتی میان استفاده‌ زیاد از اینترنت و مشکلات جسمی از جمله اضطراب، افسردگی، چاقی و انزوای اجتماعی را نشان می‌دهند.

آمار دیگری در این گزارش نشان می‌دهد ۴۳ درصد کاربران دائم اینترنت اضافه وزن دارند.

البته به‌طور دقیق مشخص نیست آیا استفاده‌ بیش از حد از اینترنت باعث فعالیت نکردن در طول روز و نامناسب شدن وضعیت جسمی می‌شود یا کسانی که زندگی کم‌تحرکی دارند زمان بیشتری را به فعالیت‌های آنلاین اختصاص می‌دهند. اما یک چیز واضح است؛ استفاده دائم از اینترنت برای هیچ کس خوب نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها