پیشخوان

روزنامه‌نگاری پس از اینترنت

در ستون پیشخوان قصد داریم کتاب‌هایی که با موضوع ارتباطات و رسانه منتشر شده است را معرفی کنیم. این کتاب‌ها را استادان و کارشناسان ارتباطات نوشته‌اند‌.
کد خبر: ۸۴۵۷۳۳
روزنامه‌نگاری پس از اینترنت

مطالب این آثار کمک می‌کند تا در دوره‌ای که به عصر ارتباطات معروف شده است، بتوانیم درست‌تر از وسایل ارتباط جمعی استفاده کنیم. برخی از این کتاب‌ها نیز درباره شاخه‌های تخصصی ارتباطات مانند روزنامه‌نگاری و... نوشته شده‌اند.

به گزارش جام جم آنلاین، «روزنامه‌نگاری پس از اینترنت» عنوان کتابی است که در حوزه نیازهای مرتبط با روزنامه‌نگاری است که یانیک استین آن را نوشته و خانم مینو خانی به فارسی ترجمه کرده است.

ظهور پدیده‌ای به نام اینترنت بر تمام حوزه‌های فعالیت خبرنگاران اعم از روزنامه‌نگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و گزارشگران صدا و سیما اثر مستقیم و غیرقابل انکاری دارد که این تاثیرات و پیامدهای آن نیازمند بررسی همه جانبه و علمی است.

هرچند این مطالعات باید در هر کشوری متناسب با شرایط همان جامعه و با توجه به میزان نفوذ اینترنت در همان کشور صورت گیرد ؛ اما یک دسته تاثیرات یکسان هم قابل مشاهده است که به ذات این رسانه دیجیتال برمی‌گردد. کتاب روزنامه‌نگاری پس از اینترنت با چنین رویکردی نوشته شده است.

این کتاب در هفت فصل مباحثی مانند مجلات وب، تاریخچه تکوین مطبوعات آنلاین و روزنامه‌نگاری وب، خوبی و بدی مطبوعات آنلاین‌، روزنامه‌نگاری تحت سلطه، سطحی شدن روزنامه‌نگاری، سلطه بازاریابی، فعالان اطلاعات آنلاین در مقابل روزنامه‌نگاران حرفه‌ای را تحلیل و بررسی کرده است. این کتاب برای دانشجویان رشته ارتباطات، گرایش روزنامه‌نگاری، خبرنگاران و همه فعالان عرصه رسانه‌های جمعی و علاقه‌مندان حوزه پژوهش‌های ارتباطی مفید و سودمند است.

این کتاب در 458 صفحه توسط انتشارات موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی جام‌جم منتشر و روانه بازار نشر شده است.

معصومه درخشان

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها