رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار استان تهران گفت: صادرات تخم‌مرغ‌های بی‌کیفیت ایرانی، صدای عراقی‌ها را درآورده و آنها را مجبور به اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در قبال این موضوع کرده است.
کد خبر: ۸۴۵۵۹۵
تخم‌مرغ‌های بی‌کیفیت ایرانی صدای عراقی‌ها را درآورد

به گزارش جام جم آنلاین ،ناصر نبی‌پور در گفتگو با مهر با اشاره به مختل شدن روند صادرات تخم‌مرغ به کشور عراق، اظهارداشت: برخی صادرکنندگان اقدام به صادرات تخم‌مرغ‌های سردخانه‌ای و با کیفیت پایین به این کشور کرده‌اند و همین مساله باعث شده است عراق قوانین سخت گیرانه‌تری را اعمال کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، کشور ترکیه نیز مجددا به بازار عراق ورود کرده و این امر هم به کاهش صادرات تخم‌مرغ ایرانی دامن زده است.

نبی‌پور با بیان اینکه عمده صادرات تخم‌مرغ ایران به عراق است، گفت: از حدود ۷۰۰ تن تخم‌مرغ صادراتی در روز، نزدیک به ۴۰۰ تن آن به کشور عراق می‌رود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار استان تهران ضمن انتقاد شدید از رفتار برخی صادر کنندگان و صادرات محصولات بی‌کیفیت به بازارهای هدف، افزود: طمع‌‌کاری و سودجویی برخی، موقعیت ما را در بازارهای جهانی به خطر می‌اندازد.

به گفته نبی‌پور، کاهش صادرات تخم‌مرغ به عراق باعث افت شدید قیمت این محصول در بازار داخلی شده است و در حال حاضر هرکیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغ‌داری به طور میانگین ۲۶۵۰ تومان و حدود ۱۲۰۰ تومان کمتر از قیمت واقعی آن به فروش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها