یک مقام مسئول از برگشت خوردن مرغ و تخم‌مرغ‌های صادراتی ایران به عراق و افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۳۴۰
مرغ و تخم‌مرغ‌های صادراتی ایران برگشت خوردند

ناصر نبی‌پور از برگشت مرغ و تخم‌مرغ‌های صادراتی از مرز عراق خبر داد و اظهارداشت: مسئولان عراقی اجازه ورود مرغ و تخم‌مرغ‌های ایرانی به داخل به این کشور را صادر نکردند.

وی با بیان اینکه احتمالا دامپزشکی عراق هنوز به گمرک این کشور اعلام نکرده که واردات مرغ و تخم‌مرغ از ایران مجاز است، گفت: مسائل پیش آمده به دلیل ذوق زدگی زودهنگام مرغ‌داران داخلی رخ داده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفتگو با مهر افزود: تخم‌مرغ و مرغ‌های صادر شده به افغانستان نیز دچار وضعیتی مشابه شده و برگشت خورده‌اند.

نبی‌پور با انتقاد از تولید زیاد مرغ و تخم‌مرغ در کشور تصریح کرد: چرا باید تولید این محصولات در کشور آنقدر زیاد باشد که تولیدکنندگان به چنین مشکلاتی دچار شوند؟ چرا نباید تولید مرغ و تخم‌مرغ به اندازه نیاز داخل تنظیم شود؟

وی با بیان اینکه بازار مرغ و تخم‌مرغ به بحث عرضه و تقاضا بستگی دارد، افزود: در چنین شرایطی صادرات هم دردی از ما دوا نمی‌کند ضمن اینکه دولت ترکیه به صادرات از این کشور یارانه می‌دهد و ما توان رقابت با آنها را نداریم.

‌این مقام مسئول با اشاره به اینکه چندی قبل دولت اعلام کرد مرغ‌داران اقدام به حذف مرغ‌های چربی‌دار کنند و ما در ازای این کار ۲ میلیارد تومان یارانه به بخش می‌دهیم، اضافه کرد: با وجودی که این موضوع به تصویب ستاد تنظیم بازار هم رسید، پولی به بخش پرداخت نشد چون دولت پولی ندارد که بخواهد به مرغ‌داران بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها