درباره سریال «حلقه سمندر» به بهانه پخش از شبکه اول سیما

کیف انگلیسی و رسوایی بلژیکی!

شاید درگیری ماموران پلیس ایالت‌های مختلف آمریکا با معترضان سیاهپوست، یکی از دلایل مهم تولید نسخه تلویزیونی «روز تمرین» باشد. اما تهیه‌کنندگان این درام افشاگرانه پلیسی می‌گویند از چند سال قبل در فکر ساخت نسخه تلویزیونی آن برای قاب‌کوچک بوده‌اند.
کد خبر: ۸۴۳۵۵۶
«روز تمرین» تلویزیونی پلیس‌های فاسد لس‌آنجلسی

این در حالی است که آنتون فوکوآ، کارگردان فیلم چند بار با تاکید گفته بود: «محال است چنین اتفاقی برای فیلم من بیفتد و به صورت یک مجموعه تلویزیونی درآید!» اما کمتر کسی در رسانه‌های گروهی و دو صنعت سینما و تلویزیون حرف او را جدی می‌گرفت. کاملا قابل حدس بود که در شرایطی که در چند سال اخیر تعدادی فیلم مطرح سینمایی تبدیل به مجموعه‌هایی تلویزیونی شدند، روز تمرین هم همین راه را برود. بالاخره این خود فوکوآ بود که خبر ساخت مجموعه تلویزیونی روز تمرین را اعلام کرد. او درام پلیسی تلویزیونی خود را با همکاری جری بروکهایمر، تهیه‌کننده سرشناس تولید خواهد کرد و کمپانی برادران وارنر هم پشتیبان آنهاست. هنوز معلوم نیست کدام شبکه تلویزیونی این مجموعه را به نمایش خواهد گذاشت و در امر تولید آن هم مشارکت خواهد کرد، اما خبرهای رسیده حکایت از آن می‌کند که بحث تولید این مجموعه به قدری برای شبکه‌های تلویزیونی جذاب بوده که تعداد زیادی از آنها پیشنهاد همکاری با فوکوآ و بروکهایمر را داده‌اند.

منتقدان تلویزیونی از خبر نگارش فیلمنامه اپیزود اول مجموعه روز تمرین توسط تی‌دبلیو ویل بیل استقبال کرده‌اند. او که احتمالا در کار نوشتن فیلمنامه قسمت‌های بعدی مجموعه هم همکاری خواهد کرد، خودش یکی از افسران سابق پلیس شهر لس‌آنجلس است. به همین دلیل ویل بیل شناخت دقیق و درستی از وضعیت داخلی اداره پلیس لس‌آنجلس دارد و زمینه‌های فساد موجود در آن را می‌شناسد. این افسر سابق پلیس که حالا فیلمنامه‌نویس موفقی شده، فیلمنامه قسمت اول مجموعه را براساس تجربیات شخصی خود در اداره پلیس می‌نویسد. اما وی توضیح زیادی درباره خط اصلی فیلمنامه و ماجراهای آن نداده است. تنها چیزی که فعلا مشخص شده این است که دو کاراکتر محوری نسخه سینمایی روز تمرین،‌ شخصیت‌های اصلی داستان مجموعه تلویزیونی آن هم خواهند بود. به این ترتیب، جیک هویت پلیس تازه‌کار سفیدپوست ماجرا،‌ تجربه یک روز کاری را در کنار آلونزو هریس پلیس تندخو و فاسد سیاهپوست از سر خواهد گذراند. این تجربه کاری، بخش سیاه و تاریک کار ماموران پلیس را در معرض دید و قضاوت تماشاگران قرار خواهد داد. چرخش‌هایی که در دل داستان صورت می‌گیرد، ماجراهای آن را به پیش می‌برد. نکته اصلی در فیلمنامه ویل بیل، امروزی بودن داستان است. به این ترتیب، تماشاگران تلویزیونی فعالیت‌های معاصر پلیس‌های شهر لس‌آنجلس را تماشا و ارزیابی می‌کنند.

ویل بیل بر روی معاصر بودن داستان فیلمنامه تاکید و اصرار دارد و منتقدان تلویزیونی آن را بی‌دلیل نمی‌دانند. نه‌تنها مردم شهر لس‌آنجلس که رسانه‌های گروهی هم روی این موضوع اتفاق‌نظر دارند که واحد پلیس این شهر، از شهرت چندان خوبی برخوردار نیست. نویسنده فیلمنامه مجموعه روز تمرین می‌گوید در کنار نمایش یک سری اکشن و ماجراجویی، مسائل قومی و فرهنگی هم به بحث و بررسی گذاشته می‌شود. طبیعی است که مسائل و مشکلات سیاهپوستان شهر لس‌آنجلس، بخش مهمی از داستان فیلمنامه را تشکیل می‌دهد. اپیزود اول مجموعه به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی 70 دقیقه‌ای ساخته می‌شود. این مجموعه در 12 قسمت تهیه خواهد شد.

منبع: امپایر آنلاین

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها