آمار جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا صحیح نیست

وزیر بهداشت گفت: از آنجا که عده‌ای از حجاج ممکن است جزو دستگیرشدگان یا در زندان باشند یا در بیمارستان‌های عربستان بستری شده باشند که مسئولان عربستان هنوز به ما اطلاع نداده‌اند. آمارها باید با دقت بیشتری اعلام شود.
کد خبر: ۸۴۳۲۷۱

حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: فوتی به کسی گفته می‌شود که جسدش در ایران یا با رضایت بستگانش در مکه دفن شده باشد. تاکنون اجساد 300 نفر به کشور منتقل شده است، اما آمار دقیق را می‌توان بعد از بازگشت همه زائران به کشور ارائه داد.

خبری از کرونا نیست

همچنین رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت، هنوز موردی از ابتلای حجاج به بیماری حاد تنفسی کرونا دیده نشده است، اما حجاج و استقبال‌کنندگان باید مراتب احتیاط را رعایت کنند.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ خاطرنشان کرد: لازم است حجاج برای جلوگیری از انتقال هر نوع بیماری از ماسک استفاده و استقبال‌کنندگان نیز از روبوسی با حجاج حداقل تا دو هفته خودداری کنند.

احراز هویت اکثر قربانیان منا

مدیرکل امور آموزشی سازمان پزشکی قانونی کشور از احراز هویت بیشتر اجساد منتقل شده به ایران خبر داد و گفت: اگر اجسادی که با تاخیر به ایران منتقل می‌شوند دچار فساد نشوند، احراز هویت آنها در پزشکی قانونی کشور بدون توقف انجام می‌شود.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی اعلام کرد: براساس بررسی‌های این خبرگزاری، آمار جان‌باختگان حادثه منا تنها از 16 کشور بالای 1100 نفر است، در حالی که مقامات سعودی اعلام کرده‌اند، آمار قربانیان منا 769 کشته و 934 زخمی است.

آسوشیتدپرس تاکید کرد: هنوز صدها نفر مفقود هستند و آمار جان‌باختگان منا از رقم برآورد شده این خبرگزاری نیز بیشتر است، چون فقط آمار جان‌باختگان 16 کشور از 180 کشوری که در حج مشارکت داشته‌اند را محاسبه کرده است. آسوشیتدپرس همچنین آمار جان‌باختگان حادثه سقوط بالابر در مسجدالاحرام را نیز 111 نفر ذکر کرده است .

در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی ـ آفریقای وزیر امور خارجه به ایرنا گفت: آقای رکن‌آبادی، دیپلمات ارشد کشورمان همچنان جزو مفقودان است و تلاش‌ها برای تعیین وضعیت وی با جدیت ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها