سایت هاشمی‌رفسنجانی درباره دست دادن ظریف و اوباما نوشت رد نکردن دست اوباما از سوی ظریف عین الفبای دیپلماتیک بود و ظریف با این اقدام، شان ۸۰ میلیون ایرانی را حفظ کرد.
کد خبر: ۸۴۲۱۹۱
دست دادن ظریف با اوباما الفبای دیپلماتیک بود

به گزارش فارس،‌ سایت رسمی هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از یک کارشناس بین‌‌الملل اعلام کرد: رد نکردن دست اوباما از سوی ظریف الفبای دیپلماتیک و احترام ملتش بوده است.

علی خرم در این یادداشت نوشته است: مخالفین آقای ظریف افرادی هستند که محبوبیت ایشان را خطری جدی برای موقعیت فعلی خود می بینند و به هر روشی برای تخریب شخصیت ایشان متوسل می شوند. این آقایان هر بار به عناوین مختلف به وزیر خارجه حمله می کنند.

برخی از این آقایان، افرادی هستند که از مدیران و مجریان دولت نهم و دهم بودند و هم اکنون عملکرد مطلوب آقای دکتر روحانی و همچنین آقای ظریف باعث آشکار شدن اشتباهات آن دولت درعرصه صنعت ،اقتصاد و سیاست خارجی شده است. به همین دلیل، از هر فرصتی برای ضربه به آنان استفاده می کنند.

ایران شکایت از روسیه را پس گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تحویل موشک های اس 300 به ایران منوط به تعیین تکلیف برجام و لغو تحریمهاست، خبر جایگزین کردن هواپیماهای سوخو به جای موشک های اس 300 را تکذیب کرد و گفت: ایران طی درخواستی جدای از موشک های اس 300 ، برای خریداری هواپیماهای سوخو به روسیه سفارش داد.

عوض حیدر پور شهرضایی در گفت و گو با میزان، با تکذیب خبر جایگزین کردن هواپیماهای سوخو به جای موشک های اس 300 برای ایران از سوی روسیه، اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این مورد با مسئولان مربوطه جلسه ای داشتند که در آن به این صورت توضیح داده شد که مجوز لازم برای تحویل موشک اس 300 به ایران صادر شده و علی القاعده باید این کار انجام شود اما آنچه مسلم است تحویل این موشک ها در لیست تحریم ها قرار داشته بنابر این بعد از تعیین تکلیف برجام و لغو تحریم ها موشک های اس 300 به ایران تحویل داده می شود.

وی افزود: ما باید در این مورد منتظر بمانیم تا توافق نامه هسته ای عملیاتی شود اما به طور قطع شواهد نشان می دهد که اراده لازم در مسئولان روسیه برای تحویل موشک اس 300 به ایران وجود دارد ضمن اینکه شکایتی که ایران از روسیه در این رابطه دنبال می کرد به دلیل توافق صورت گرفته کنسل شده است.

وزیر مصری: وهابیت عامل تروریسم

وزیر مصری وهابیت را عامل همه مشکلات کشورش و جهان دانست و تاکید کرد علت بحران اقتصادی مصر نیز وهابیت است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "حلمی النمنم" وزیر فرهنگ مصر و "احمد السید النجار" رئیس شورای اداری روزنامه "الاهرام"، در نشستی در قاهره درباره نقشه راه آینده مصر در حل بحران جمعیت تاکید کردند که وهابیت عربستان سعودی عامل اصلی تروریسم در مصر و جهان است.

این دو مسؤول مصری همچنین تاکید کردند که وهابیت سعودی علاوه بر این، مسؤول بحران اقتصادی مصر ناشی از افزایش جمعیت است.

"احمد السید النجار" در این خصوص تاکید کرد که مصر یک قرن از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس جلو بود، اما بار دیگر افکار ارتجاعی از این کشورها به مصر منتقل شده است.

هشدار نسبت به سرانجام نرسیدن برجام

احمد توکلی در جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم پرهیز از دودستگی و اختلاف بین سیاستمداران در موضوع برجام تاکید دارند، گفت: این موضوع باید آویزه گوش همه باشد و از منازعه و کشمکش دوری کنیم و کمک کنیم که دولت با اقتدار برجام را اجرا کند.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه ایرادات زیادی به برجام وارد است، گفت: بنده به عنوان یک اقتصاددان می‌گویم که اگر تلاشی برای به سرانجام نرساندن برجام صورت نگیرد ضرر بیشتری به کشور وارد می‌شود و اگر چنین طرحی وجود نداشته باشد دولت در اجرای برجام با مشکل مواجه می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: دنیا بداند که نظر رسمی مجلس، گزارش کمیسیون ویژه است اما می‌خواهد با دولت همراهی و همکاری کند تا کار به نتیجه برسد. از نمایندگان می‌خواهم که به دو فوریت این طرح رای مثبت دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
۰
۰
بنظر میرسد اقای ظریف با ادب با شخصیت است همیشه كه نمی توان جنگید ...
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
۰
۰
یعنی شكایت s300 رو بخاطر شروع حمله هوایی روسیه در سوریه بیخیال شدن پس پول مردم چی میشه این ...!

نیازمندی ها