خطیب مسجد النبی (ص) بدون اشاره به فاجعۀ سقوط جرثقیل، فاجعۀ منا را "هل داده شدن حجاج توسط یکدیگر" تعبیر کرد، و آن را قضا و قدر الهی خواند و از این که حجاج به این ترتیب عاقبت به خیر شده اند، خدا را سپاس گفت!
کد خبر: ۸۴۱۷۶۹
قضا و قدر بود/ آل سعود مقصر نیست!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "المدینه"، شیخ "حسین آل الشیخ" ادعا کرد که آل سعود در برگزاری مراسم حج، تلاش هایی عظیم و بی پایان می کند و نتایج ِ ملموسِ این تلاش ها، گواه این مساله است!

آل شیخ در ادامه با استناد به حدیثِ "من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق" از طرف همه مسلمانان (!!) از تلاش های شایانِ پادشاه عربستان و ولی عهد و جانشین ولی عهد در برگزاری مراسم حج به نحو احسن، تجلیل و قدردانی کرد و برای آنان جزای نیک آرزو کرد.

خطیب جمعۀ مسجد النبی (ص) ضمن ستایش های چاپلوسانه از پادشاه، خطاب به کشورهای اسلامی و عربی و غربی که از عملکرد عربستان در برگزاری حج انتقاد کرده و فاجعه های سقوط جرثقیل و منا را به عنوان گواهی بر این مساله مطرح کرده اند، گفت: منتقدان، جز حسرت و زیانکاری، بهره ای نخواهند برد.

هاشمی‌رفسنجانی اصلاح‌‌طلب است

عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران که قهر و تحلیل‌های «محمد هاشمی» درباره کارگزاران را نادرست می‌داند، درباره تغییرات هاشمی رفسنجانی تاکید می‌کند: هاشمی بنا به منطق اصلاح‌طلبی، اصلاح‌طلب است.

محمد عطریانفر در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش که به‌زعم شما آقای هاشمی اصلاح‌طلب است؟ گفت:بنا به منطق و مفهوم اصلاح طلبی ، آری! آقای هاشمی چهره ای در میانه میدان ، هیچ‌گاه علاقه‌مند نبوده با این گروه‌ها نسبت پیدا کند. به‌دلیل اینکه او چهره نامداری از مؤسسین نظام است. در کنار امام شخصیت‌های مهمی بودند و در تأسیس این نظام نقش کلیدی و محوری داشتند. اگر اینها را مقید به گروه‌های خاصی کنیم، خطا و در حق آن‌ها ظلم کرده‌ایم؛ هاشمی رفسنجانی پدیده‌ای است که نه می‌توانیم بگوییم اصولگراست و نه اصلاح‌طلب. مکتب فکری خاص خود را داشته و مطابق با آن سیاست‌ورزی کرده است.

اولمرت: باید بپذیریم که توافق هسته‌ای انجام شده است

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم باید بپذیرد که توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی انجام شده است و از درگیری با دولت آمریکا دراین باره اجتناب کنند.

به گزارش تسنیم، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد که اسرائیل باید بپذیرد که توافق هسته‌ای میان ایران و قدرتهای جهانی انجام شده است و از سوی دیگر تمام تلاش خود را انجام دهد تا از درگیری با آمریکا ممانعت کند.

اولمرت گفت: من با بخشی از توافق ایران مخالفم. این یک توافق ایده‌آل نیست اما سوال این نیست که من این توافق را دوست دارم یا نه. توافقی صورت گرفته است، مورد تایید است و پذیرفته شده است.

اولمرت با بیان اینکه آمریکا بهترین دوست اسرائیل به شمار می‌رود به انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در درگیری با رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و گفت: زمانی که موضوع تهدید اسرائیل از سوی ایران مطرح می‌شود اسرائیلی‌ها باید به طور کامل به آمریکا اعتماد داشته باشند.

عارف: تا آنجا که توانستم کوتاه آمده‌ام

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: شخصا برای وحدت حداکثری اصلاح‌طلبان تا آنجا که توانسته‌ام کوتاه آمده‌ام، البته کوتاه آمدن به این معنا نیست که هویت اصلاح‌طلبی خود را به حراج بگذارم.

به گزارش مهر محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مازندران در واکنش به اظهارنظر برخی حاضرین در جلسه درباره ضرورت نقد عملکرد دولت تدبیر و امید، گفت: باید در نقد عملکرد دولت جانب انصاف را رعایت کنیم و در نظر داشته باشیم که دولت تدبیر و امید در چه شرایطی روی کار آمد البته بعد از برگزاری انتخابات مجلس فرصت خوبی است کارنامه عملکردی دولت در حوزه‌های مختلف در بوته نقد منصفانه قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها