تساوی دختر شطرنج باز ایرانی مقابل نفر چهارم جهان

جام جم ورزشی: سارا سادات خادم الشریعه در دیدار اول خود در مرحله‌ی اول گرند پری شطرنج مقابل حریف اوکراینی نفر چهارم جهان به تساوی دست یافت.
کد خبر: ۸۴۲۱۲۷
تساوی دختر شطرنج باز ایرانی مقابل نفر چهارم جهان

به گزارش جام جم ورزشی ، مرحله‌ اول رقابت‌های شطرنج گرند پری سا‌ل‌های 2015 و 2016 در شهر موناکو فرانسه آغاز شد. این مرحله از گرند پری در یازده دور از 11 تا 23 مهر ماه برگزار می شود.

سارا سادات خادم الشریعه با ریتینگ 2402 تنها نماینده ایران در این رقابت‌هاست، او توانست در دیدار اول خود مقابل آنا موزیچوک با ریتینگ 2549 به تساوی دست یابد. این حریف اوکراینی نفر چهارم رنکینگ شطرنج بانوان جهان است، در حالی که خادم الشریعه در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج در مکان شصت و ششم قرار دارد.

نماینده ایران در دیدار دوم خود مقابل ناتالیا ژوکووا، نماینده دیگری از اوکراین با ریتینگ 2458 دیدار خواهد کرد.

رقابت‌های گرند پری بانوان طی دو سال در چهار مرحله و به میزبانی کشورهای فرانسه، ایران، گرجستان و چین برگزار می شود. میزبان مرحله دوم این رقابت ها شهر ارومیه است. شانزده شطرنج باز حاضر در این رقابت‌ها به انتخاب خود در سه مرحله از گرند پری شرکت می کنند که در هر مرحله دوازده نفر به رقابت می‌پردازند.

خادم الشریعه به دلیل میزبانی ایران توانست جواز حضور در این رقابت ها را کسب کند و به عنوان اولین نماینده‌ ایرانی حاضر در گرند پری لقب گرفت. او بعد از گرند پری فرانسه در گرند پری ایران و گرجستان نیز شرکت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها