حفاظت از حریم خصوصی با ارائه نسخه آزمایشی فایرفاکس 42

تنها کمی پس از ارائه نسخه 41 مرورگر فایرفاکس، شرکت موزیلا نسخه بتای 42 این مرورگر را عرضه کرده است. نسخه‌ای که به گفته شرکت به دو حوزه حفاظت از حریم خصوصی و مقابله با ردیابی شخص سوم می‌پردازد.
کد خبر: ۸۴۱۶۹۱

ویژگی تحت عنوان Tracking Protection in Private Browsing با این به‌روزرسانی و برای سیستم‌های عامل مک، ویندوز، لینوکس و اندروید عرضه شده است.

با این‌که وبسایت‌ها معمولا روی فروشندگان شخص سوم تکیه می‌کنند که به سایت‌هایی که شما برای تولید داده‌های تحلیلی به آنها سر می‌زنید مرتبط نیستند، ممکن است با استفاده از برخی عناصر موجود در صفحات وب، فعالیت‌های کاربر در مرور وب را ردیابی کرده و یک پروفایل ناخواسته آنلاین از او ایجاد کنند؛ پروفایلی که می‌تواند امنیت او را به خطر بیندازد.

این ویژگی جدید در واقع با برخی از عناصر مذکور واقع در صفحات مقابله کرده و آنها را مسدود می‌کند. البته طبق گفته‌های مسئولان شرکت موزیلا، به‌روزرسانی جدید نه تنها در این حوزه ویژگی‌‌های جدید ارائه داده است، بلکه در بخش Control Center به کاربر امکان کنترل امنیت و حریم خصوصی را می‌دهد. بعلاوه در نسخه جدید پیشرفت‌هایی در دو بخش مدیریت لاگین و WebRTC ایجاد شده است. این به‌روزرسانی در دو بخش HTML5 و توسعه‌دهندگان آپدیت‌هایی را با خود به همراه دارد.

نسخه اندروید هم با ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان باز کردن آدرس‌های خارجی در پس زمینه، باز کردن چند لینک بدون تغییر برنامه‌ها، پشتیبانی از وارد کردن صدا به صورت مستقیم از طریق نوار آدرس و امکان مشاهده، ویرایش و پاک کردن لاگین‌ها همراه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها