هوش گفتاری‌تان را بالا ببرید

تونی بازان نویسنده کتاب قدرت هوش گفتاری برای تاکید بر قدرت واژه‌ها می‌گوید «قلم تیزتر از شمشیر است، اگر مغز بداند چگونه به کلمات ضربه وارد کند.» با توجه به قدرت جادویی کلمات بهتر است برای ارتقای هوش گفتاری‌مان که آن را توانایی شعبده‌بازی با حروف الفبا تعریف کرده‌اند، تلاش کنیم. برخی از مهم‌‌ترین راهکارهای افزایش هوش گفتاری شامل موارد زیر است:
کد خبر: ۸۴۱۵۰۰
هوش گفتاری‌تان را بالا ببرید

ـ به واژه‌های جدید و غیرمعمول که در زندگی روزمره خود ازتلویزیون، رادیو یا کسانی که ملاقات می‌کنید، می‌شنوید، دقت کنید. این دقت و تمرکز بر آنها نه‌تنها دایره واژگان‌تان را بهتر می‌کند بلکه شما را به یک شنونده خوب تبدیل می‌کند.

ـ یک فرهنگ لغت خوب داشته باشید. داشتن چنین فرهنگ لغتی در زمانی که قصد دارید هوش رفتاری‌تان را ارتقا بخشید می‌تواند بهترین راهنما و حامی باشد.

ـ واژه‌های مرتبط با حرفه و تخصص‌تان را یاد بگیرید چرا که هوش گفتاری شما ارتباط مستقیمی با موفقیت شغلی‌تان دارد. پس فهرستی از کلمات اختصاصی که در حرفه‌تان استفاده می‌شود، تهیه کنید و به کار برید.

ـ از مهارت‌های تخیل و رویاپردازی سمت راست مغزتان به منظور افزایش هوش گفتاری‌تان استفاده کنید. با تصویرسازی می‌توانید درک و فهم و حفظ کلمات جدید را افزایش دهید.

ـ به این نکته توجه کنید که بدن ابزار جالبی برای هوش گفتاری است. حالت صورت، چشم‌ها و ماهیچه‌ها به کلمات معنا می‌بخشد، هر چه این تصویر را دقیق‌تر ارائه بدهید دیگران حرف‌های شما را هوشمندانه‌تر ارزیابی می‌کنند.

ـ خود را به یادگیری مداوم در تمام عمر و پیشرفت هوش گفتاری‌تان ملزم کنید. تمرین کنید هر هفته کلمات جدید یاد بگیرید و آنها را در موقعیت‌های متفاوت به کار گیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها