تازه‌ترین رده‌بندی فیفا اعلام شد

صعود یک پله ای فوتبال ایران

دست باز کی‌روش

اگر در جام جهانی 2014، رضا قوچان‌نژاد تک مهاجم ما بود و نفراتی چون کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به عنوان نفر جایگزین بیشتر روی نیمکت می‌نشستند، اما الان فضای رقابت در خط حمله تیم ملی کاملا تغییر کرده است.
کد خبر: ۸۴۱۴۹۷
دست باز کی‌روش

این روزها غیر از رضا قوچان‌نژاد، کی‌روش در خط حمله‌اش با تنوع زیادی از بازیکن مواجه است. آنچه در ادامه می‌آید اشاره‌ای است گذرا به داشته‌های هجومی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018:

رضا قوچان‌نژاد: ده سال بازی در فوتبال اروپا، رضا قوچان‌نژاد 28 ساله را به بین‌المللی‌ترین مهاجم این روزهای فوتبال ایران بدل کرده است. رضا اگرچه با یک تغییر مسیر اشتباه در مقطعی یکساله پول را به پیشرفت ترجیح داد و پیراهن تیم‌های الکویت و الوکره را پوشید، اما حالا با بازگشت به چارلتون، دوباره در همان مسیری قرار گرفته که می‌تواند او را در ردیف بهترین مهاجمان فوتبال ایران قرار دهد.

سردار آزمون: سردار به واسطه بازی در لیگ برتر روسیه کم‌کم دارد به یک مهاجم کامل و ششدانگ تبدیل می‌شود. او در 20 سالگی، آن‌‌قدر توانایی دارد که به مرد اول خط حمله تیم روستوف تبدیل شود. سردار سال گذشته با بازی‌های درخشانش مانع سقوط روستوف شد. حالا این تیم را سکوی پرتابی برای خود قرار داده تا در تیم ملی فیکس باشد و مورد توجه تیم‌های مطرح اروپایی قرار بگیرد.

مهدی طارمی: اگرچه انتخاب مهدی طارمی به عنوان بهترین مهاجم فصل گذشته فوتبال ایران انتقادهای زیادی به همراه داشت، اما این مهاجم بوشهری برای این که به همگان ثابت کند بهترین است فقط به ماه‌های مرداد و شهریور احتیاج داشت تا در تیم ملی و پرسپولیس خوش بدرخشد. طارمی 23 ساله این روزها زهردارترین، سرعتی‌ترین، پابه‌توپ‌ترین، فرصت‌طلب‌ترین و البته پنالتی‌گیرترین مهاجم فوتبال ایران است.

سجاد شهباززاده: شاید اگر امیر قلعه‌نویی از سجاد شهباززاده بهتر بازی می‌گرفت، او همان فصل گذشته عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست می‌آورد. با این حال برای سجاد که مثل کریم انصاری‌فرد 25 ساله است، امسال می‌تواند بهترین فرصت برای رسیدن به پیراهن ثابت تیم ملی باشد. او فعلا با 90 دقیقه بازی و سه گل زده، فرصت‌طلب‌ترین مهاجم این روزهای لیگ برتر ایران است.

علیرضا جهانبخش: تاکنون سابقه نداشته یک مهاجم ایرانی در یک لیگ اروپایی بتواند عنوان بهترین بازیکن فصل را به دست بیاورد، اما این طلسم تاریخی توسط علیرضا جهانبخش شکسته شد. این مهاجم 22 ساله با بازی‌های درخشانش در نایمخن هلند، عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته دوم این کشور را به دست آورد و جایزه گاو طلایی را از آن خود کرد. علیرضا در ادامه مسیر پیشرفت خود حالا مهاجم تیم مطرح آلکمار هلند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها