وزیر راه و شهرسازی از هدف‌گذاری برای خرید ۵۰۰ فروند هواپیما تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: در گام نخست تا سال ۲۰۱۶ تعدادی از این هواپیماها وارد کشور می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۱۴۳۰
مردم به‌زودی با هواپیمای نو سفر می کنند

به گزارش مهر، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از ترمینال زیارتی سلام در فرودگاه بین‌المللی امام (ره) از هدف‌گذاری برای خرید هواپیماهای دوربرد، میان‌برد و کوتاه برد خبر داد و گفت: مردم به زودی با هواپیماهای نو و ایمن سفر می‌کنند.

وی افزود: مذاکره با شرکت‌های دست اول دنیا برای خرید هواپیما آغاز شده است و به محض اجرای توافق برجام گام نخست برای تامین این هواپیماها را برمی‌داریم به طوری که در گام نخست تا سال ۲۰۱۵۶ تعدادی از این هواپیماها وارد کشور می‌شود.

آخوندی همچنین درباره آخرین وضعیت انتقال اجساد جانباختگان حادثه سرزمین منا به کشور گفت: یک هواپیمای پهن‌پیکر باری برای انتقال پیکر مطهر جانباختگان در نظر گرفته شده است و به محض دریافت مجوز پرواز این هواپیما به جده اعزام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی کامل برای انتقال پیکر جانباختگان به کشور خبر داد و ادامه داد: خوشبختانه پروازهای بازگشت حجاج به کشورمان با روند مناسب به مقصد ۱۹ فرودگاه کشور در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید ضمن تسلیت به مناسبت جانباختن تعدادی از مسلمانان و به ویژه هموطنانمان در حادثه منا گفت : همه امکانات را برای رفاه، سلامتی و ایمنی مسافران در ترمینال زیارتی سلام فراهم می کنیم.

عباس آخوندی با بیان اینکه امیدوارم همه ما بتوانیم در سایه امن و امان الهی از این ترمینال مهم زیارتی استفاده کنیم و فضایی همراه با سلامت و مهربانی برای مسافران فراهم کنیم، ادامه داد: در آغاز عملیات اجرایی این ترمینال اعلام کردم امیدوارم عملیات اجرایی این ترمینال برای تابستان آینده به بهره‌برداری برسد که شخصا این موضوع را مرتب پیگیری می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت بیش از ۲۸ درصدی ترمینال زیارتی سلام در ۷ ماه اخیر، گفت: در حال حاضر این ترمینال حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارم در زمان مقرر تا پایان تیر سال آینده عملیات اجرایی آن پایان یابد و به بهره‌برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها