به بهانه بازپخش مجموعه‌های تلویزیونی

طنزهایی که حالمان را خوب می‌کند

فیلم «ملاقات با والدین» که به‌تازگی از شبکه نمایش سیما روی آنتن رفت، فیلمی کمدی درام و خانوادگی به کارگردانی جی روچ ساخته سال 2000 میلادی است. فیلمی خوش ساخت و روان با داستانی منسجم و پرداخته شده که برای خنداندن مخاطبانش به هر راهی متوسل نمی‌شود و معلوم است برای تک‌تک شوخی‌های آن برنامه‌ریزی صحیحی از سوی نویسندگانش صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۳۸۹۸۶
لذت تماشای یک فیلم خوب در کنار خانواده

داستان فیلم ‌قصه مرد جوان بدشانسی با نام گرگ گیلورد فوکر است که در تعطیلات آخر هفته، قصد آشنایی با پدر و مادر همسر آینده‌اش و طرح موضوع خواستگاری از نامزدش را در سر دارد اما در ارتباط با پدرزن آینده‌اش دچار مشکلاتی می‌شود و اتفاقات تراژدیک اما خنده‌داری را در طول فیلم برایش رقم می‌زند و خرابکاری‌هایی به بار می‌‌آورد.‌ برگ برنده و اصلی این فیلم خوش ساخت حضور بازیگران مطرح سینمای جهان در آن است. نقش جوان عاشق پیشه اما بدشانس فیلم را بن استیلر ایفا می‌کند. بازیگر خوش‌آوازه و شناخته شده عرصه طنز که تاکنون در فیلم‌های پرفروشی چون شب در موزه و زندگی پنهان والتر میتی هم ایفای نقش کرده و سال‌هاست خانواده‌ها تماشای فیلم‌هایش را برای آخر هفته‌ها و تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. بن استیلر دستی هم در نویسندگی و کارگردانی دارد و خود احتمالا بیش از هر کسی با جنس طنز کار و ظرافت خنداندن مخاطب آشناست. فیزیک بدنی‌اش هم به کمکش آمده و توانسته در قامت جوان نقش اول فیلم که مدام درگیر موقعیت‌های مختلف شده و با پدر زن آینده‌اش درگیری پیدا می‌کند موفق عمل کند و این فیلم را جزو به‌یاد‌ماندنی‌های کارنامه کاری‌اش به ثبت برساند.

دیگر بازیگر اصلی فیلم کسی نیست جز یکی از پرآوازه‌ترین بازیگران تمام دوران سینما یعنی رابرت دنیرو که سابقه دریافت دو جایزه اسکار و چند جایزه مهم سینمایی دیگر را در کارنامه دارد و عموما با نقش‌های جدی و استثنائی‌اش در عالم سینما شناخته می‌شود؛ اما در معدود تجربه‌های طنزی هم که داشته، از سلطان کمدی ساخته اسکورسیزی گرفته تا دفترچه خاطرات امیدبخش دیوید اُ. راسل و همین ملاقات با والدین، همچنان در قامت ایفای نقش‌های طنز هم خوش درخشیده و حتی باعث دیده شدن و فروش بیشتر این فیلم‌ها نیز شده است.‌ دنیرو در این فیلم در نقش پدر سختگیر خانواده که یک مامور سری سازمان سیا هم هست بازی می‌کند؛ پدر زنی که با توجه به سابقه کاری‌اش به هیچ کس اعتماد ندارد و خانواده و رعایت اصول و مقررات از هر چیزی برایش مهم‌تر است.

او برای اثبات صداقت و شایستگی داماد آینده‌اش او را تحت فشار و نظارت شدید قرار می‌دهد و کشمکش پنهان و ضمنی میان این دو نفر بخش عمده اتفاقات طنز داستان را تشکیل می‌دهد.

دنیرو از تهیه‌کنندگان فیلم هم هست و قطعا این خود دلیل دیگری بر موفقیت و اعتبار سینمایی این فیلم و دیده شدن آن در جوامع هنری گوناگون به‌شمار می‌رود.‌ در ادامه داستان ملاقات با والدین، دو فیلم دیگر هم توسط همین گروه عوامل و بازیگران ساخته شده است. ملاقات با فوکرز (ساخته شده در سال 2004) و فوکرهای کوچک (سال 2010) که هرچند همین داستان را دنبال می‌کنند و ماجراهای بعد از ازدواج میان این دو زوج و ادامه درگیری‌های گِرِگ با پدرزنش را شامل می‌شود، اما این دو فیلم به هیچ عنوان نتوانستند موفقیت فیلم اول را تکرار کنند. با همه این احوال ملاقات با والدین با توجه به جنس شوخی‌ها و داستانی که دارد یک انتخاب خوب برای استراحت پس از یک هفته سخت و تماشا در کنار همه اعضای خانواده است. فیلمی که دیدنش‌حالتان را خوب می‌کند.

زهرا غفاری

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها