تنهایی بخشی از تجربه‌های انسانی است. همه ما درجه‌ای از تنهایی را در دورانی از زندگی‌مان تجربه می‌کنیم‌. اگر جزو افراد درونگرا باشید پس از جدایی بهتر با خلوت خود کنار می‌آیید و به‌ندرت احساس تنهایی خود را نشان می‌دهید، اما اگر برونگرا باشید و همواره بیشتر وقت خود را با همسرتان گذرانده باشید، درد تنهایی می‌تواند بسیار جدی باشد‌. بهترین راه برای غلبه بر تنهایی و انزوا این است که بیشتر با مردم ارتباط داشته باشید.
کد خبر: ۸۳۸۴۸۲
با کشمکش‌های عاطفی خود ارتباط برقرار کنید‌‌

عدم پذیرش: در مجموع احساس عدم پذیرش در مورد کسانی بیشتر مصداق دارد که همسر آنها ناگهانی یا با کمترین زمینه‌سازی قبلی آنها را ترک کرده است‌. عدم پذیرش موجب می‌شود که احساس کنیم بی‌ارزش یا غیر‌دوست‌داشتنی هستیم و به‌طور جدی می‌تواند به اعتماد ما نسبت به خودمان و به دیگران آسیب برساند اگر حواس‌مان جمع نباشد می‌تواند ارتباط ما را با دیگران محدود سازد که حاصل آن تنهایی خواهد بود.

بی‌تفاوتی: افرادی که بعد از جدایی دچار احساس بی‌تفاوتی می‌شوند معمولا از خواسته‌ها و آرزوهای خود برای آینده صرف‌نظر می‌کنند، آنها شروع هر چیزی را دیر می‌دانند، به سلامتی و ظاهر خود چندان اهمیتی نمی‌دهند و در برقراری ارتباط با دوستان و اقوام خود تنبل می‌شوند. فراموش نشود که در پشت این بی‌تفاوتی گاهی ترس‌ عمیقی پنهان است و اگر دچار بی‌تفاوتی شده‌اید و با آن کنار نیایید شاید ناگهان ببینید که دچار افسردگی عمیق شده‌اید.

خشم و تنفر: اگر در ازدواج شما اتفاق‌هایی رخ داده که موجب خشم و تنفر شدید شما شده است، شاید تنها راه آزاد کردن خودتان از بند آنها کنار گذاشتن‌شان باشد اگر چه این کار نیاز به زمان زیادی دارد و روندی است که ممکن است سال‌ها طول بکشد، اما به این مهم توجه کنید که خشم پنهان در نهایت شما را تخریب می‌کند نه دیگران را. مطمئنا شما با کمک زمان و تلاش خود می‌توانید از خشم‌تان خلاص شوید.

برای قابل تحمل‌شدن وضعیت بعد از طلاق توصیه‌های زیر را فراموش نکنید‌!

ـ به ذهن مردم کاری نداشته باشید بگذارید هر طور می‌خواهند فکر کنند.

ـ ورزش کنید و پیاده‌روی را از یاد نبرید.

ـ از سرزنش و ملامت خود خودداری کنید.

ـ از مرور کردن خاطرات تلخ گذشته بپرهیزید.

ـ از افراد کنجکاو فاصله بگیرید.

ـ کمالگرایی را کنار بگذارید و از خود انتظارات بی‌جا نداشته باشید.

ـ کتاب‌های مربوط به عزت نفس را مطالعه کنید.

ـ با خودتان مهربان باشید.

ـ موفقیت‌های گذشته خود را به یاد داشته باشید.

ـ با افراد برنده نشست و برخاست داشته باشید.

ـ از مقایسه خودتان با دیگران دست بردارید.

ـ به‌دنبال شغل باشید.

ـ دوستان خوب و قابل اعتماد پیدا کنید.

معصومه اسدی

جام جم

newsQrCode
برچسب ها: عاطفه مهربانی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها