انتقادهای گسترده از اظهارات ضد اسلامی نامزد جمهوریخواه

جدیدترین اظهارات بن کارسون نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شبکه تلویزیونی «ان.بی.سی»، نه‌تنها انتقاد مسلمانان بلکه انتقاد شدید رقبای دموکرات و جمهوریخواه وی و نهادهای رسمی مسلمانان آمریکا را نیز در پی داشته است.
کد خبر: ۸۳۸۱۱۷

به گزارش ایرنا، مجری یکی از برنامه‌های این شبکه نظر کارسون را درباره اسلام و قانون اساسی ایالات متحده جویا شد و از وی پرسید: «آیا اسلام با قانون اساسی آمریکا سازگار است؟» کارسون با بیان این‌که اسلام با قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد، گفت: من قطعا با این‌که یک فرد مسلمان رئیس‌جمهور آمریکا شود موافق نیستم و از این‌که مسئولیت این کشور (آمریکا) را به یک فرد مسلمان بدهیم، حمایت نمی‌کنم. کارسون جمهوریخواه افزود: آمریکایی‌ها نباید یک مسلمان را به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کنند. وی در عین حال درباره انتخاب یک مسلمان به‌عنوان یک عضو کنگره آمریکا اظهار کرد این مساله فرق می‌کند اما باید دید این فرد مسلمان کیست و از چه حزبی است.

اظهارات کارسون که شاید در نگاه اول به مذاق لابی صهیونیست‌ها و برخی سیاستمداران آمریکا خوش بیاید، حتی انتقادات علنی برخی از رقبای وی را به دنبال داشته است. برنی ساندرز یکی از نامزدهای مستقل پیشتاز در رقابت‌های انتخاباتی کنونی، اظهارات کارسون را برخاسته از «تفکری منسوخ» دانست و تاکید کرد: اکنون ما در سال 2015 هستیم و شما درباره نامزدها نه براساس دین یا رنگ پوست آنها بلکه بر اساس عقایدشان قضاوت می‌کنید... من از اظهارات کارسون خیلی ناامید شدم. همچنین دونالد ترامپ یکی دیگر از نامزدهای جمهوریخواه، نیز در مصاحبه امروز خود با شبکه «ان.بی.سی» در انتقاد خود از کارسون گفت: حضور یک مسلمان در کاخ‌سفید امری است که ممکن است روی دهد... من دوستان مسلمان زیادی دارم و آنها مردم فوق‌العاده‌ای هستند. البته اظهارات چند روز پیش خود ترامپ در مورد مسلمانان انتقادات فراوانی به همراه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها