مردی که با سندهای جعلی آپارتمان‌هایی را در شهر پرند به نام خود ثبت کرده و با فروش آن به متقاضیان اقدام به کلاهبرداری کلان کرده بود دستگیر شد.
کد خبر: ۸۳۶۶۳۷
کلاهبرداری مرد شیاد در پوشش فروش آپارتمان

به گزارش جام‌جم، روز‌های پایانی مرداد امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان رباط‌کریم از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: برای خرید خانه به چند بنگاه رفتم اما موفق به معامله نشدم. بیرون یکی از بنگاه‌ها مردی نزد من آمد و مدعی شد آپارتمانی برای فروش دارد. پس از گفت‌وگو با وی، او اعلام کرد می‌توانم بخشی از پول را به طور نقدی و بقیه را اقساط بلندمدت بپردازم.

وی اضافه کرد: چند روز بعد به بنگاهی رفتم و قرارداد خرید خانه را در آنجا ثبت کردیم و قرار شد مدتی بعد به دفترخانه‌ای برویم و پس ازانتقال سند آپارتمان، کلید را تحویلم دهد. اما او در دفترخانه حاضر نشد و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش بود. زمانی که به مجتمع مسکونی رفتم متوجه شدم مالک فرد دیگری بوده و کسی که آپارتمان را به من فروخته، فریبم داده و بیش از 13 میلیون تومان از من کلاهبرداری کرده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، مرد کلاهبردار تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و جستجو برای دستگیری وی ادامه داشت تا این‌که شش مرد دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی از یک مرد کلاهبردار شکایت کردند.

جستجوها ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش ماموران ردپای متهم را در حالی یافتند که او با فریب یک خریدار آپارتمان، در حال معامله با وی بود. ماموران با اطلاع از این موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند و متهم را پیش از اجرایی کردن نقشه کلاهبرداری، ناکام گذاشتند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی گفت: ابتدا به‌عنوان خریدار به بنگاه‌ها یا مجتمع‌های مسکونی می‌‌رفتم و اطلاعات آپارتمان‌هایی را که برای فروش گذاشته بودند به‌دست می‌آوردم.

بعد خود را به جای مالکان اصلی آپارتمان جا می‌زدم و با تهیه مدارک جعلی مربوط به همان آپارتمان‌ ها، تصمیم به فروختن آن می‌گرفتم و با شرایط اقساط آپارتمان‌ها را می‌فروختم بی‌آن‌که سندی به نام خریداران ثبت کنم. با این ترفند توانستم به کلاهبرداری کلان دست بزنم. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر کلاهبرداری‌هایش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها