کلاهی برای بیکاران

حدود پنج ماه از گرفتن مدرک فوق‌لیسانس‌اش می‌گذشت ولی باز هم خبری از کار نبود. هر جا که فکر می‌کرد ممکن است برایش کاری پیدا شود رفته بود ولی هیچ شغلی مناسب با تحصیلات و شخصیتش پیدا نکرده بود. به دوست و آشنا و فامیل هم سفارش کرده بود که اگر کاری پیدا کردند که به درد او می‌خورد بلافاصله به او اطلاع دهند. یک روز دوستش با او تماس گرفت و از پیدا کردن کار برای خود در اینترنت خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۷۳۱
کلاهی برای بیکاران

به محض این‌که از موضوع با خبر شد شروع به گشت و گذار در سایت‌ها کرد. شاید در دنیای مجازی یک شغل مناسب پیدا می‌کرد. جستجو کرد و درخواست‌های مختلف را دید که در اکثرشان ملاقات حضوری برای استخدام ضروری بود. ولی در یکی از آگهی‌ها فقط مشخصات فردی لازم بود. با ناامیدی مشخصاتش را نوشت، فکر می‌کرد که در این آگهی استخدام هم پارتی‌بازی وجود دارد.

روز بعد پیامکی برایش آمد و در نهایت ناباوری دید که پیامک از طرف سایت مورد نظر ارسال شده و با درخواست استخدامش موافقت کردند فقط در پایان پیامک شماره حساب و مبلغی پول نوشته شده بود و از متقاضی کار خواسته بودند برای بررسی‌های بیشتر و ضمانت کار مقداری پول به حساب واریز شود. باورش نشد که پیامک جدی باشد و با شماره تماس گرفت و شخصی که تلفن را جواب داد با اطمینان کامل به او گفت که برای سمت خیلی خوب در یک شرکت معتبر استخدام می‌شود و فقط باید هرچه زود تر پول را واریز کند چرا که متقاضی برای این‌کار زیاد است و ممکن است دیگران استخدام شوند. او که سر از پا نمی‌شناخت به سرعت خود را به بانک رساند و پول را به حساب واریز کرد. در طول مسیر با خود فکر می‌کرد که جستجو‌هایش بالاخره موفقیت‌آمیز بود و یک کار خوب با حقوق عالی پیدا کرده است. وقتی به خانه رسید با شماره‌ای که پیامک را ارسال کرده بود تماس گرفت ولی کسی پاسخ نداد. گوشی تلفن خاموش بود. روزهای بعد هم روشن نشد. او باز هم بیکار ماند و این دفعه پول زیادی هم از دست داده بود.

این‌گونه دام‌های تبلیغاتی در فضای مجازی بسیار زیاد است و افراد باید در برابر آنها هوشیار عمل کنند. این مجرمان که تا پیش از این در شرکت‌های کوچک به بهانه کاریابی کلاهبرداری می‌کردند، حالا رو به سایت‌های کاریابی آورده و بدون این‌که بخواهند اجاره دفتر دهند یا شناسایی شوند با یک کلیک کلاهبرداری می‌کنند. این کلاهبرداران برای استخدام مبلغ کمی‌دریافت می‌کنند تا قربانیان از طرح شکایت خودداری کنند . هزینه طرح شکایت و پیگیری ماجرا شما را منصرف می‌کند و بازار این مجرمان را داغ.

غزاله مالکی / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها