مرد جوان وقتی متوجه ارتباط پنهانی همسرش با مردی شد، برای قتل مرد غریبه چهار آدمکش اجیر کرد و عاملان جنایت با تعقیب مقتول از افغانستان به شهریار، نقشه جنایت را اجرا کردند.
کد خبر: ۸۳۶۶۳۵
ماموریت قاتلان اجیر شده

به گزارش جام‌جم، چهارم تیر امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان شهریار در غرب استان تهران تماس گرفت و از کشف جسد مرد جوانی خبر داد. ماموران انتظامی با اعزام به محل جنایت مشاهده کردند، مرد جوان بر اثر اصابت ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است. او مدارک شناسایی همراه نداشت تا هویتش مشخص شود.

با گزارش وقوع این جنایت به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرا، جسد برای مشخص شدن هویت و علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. همزمان با تشکیل پرونده قضایی و تحقیقات پلیس جنایی، مردی با حضور در پلیس آگاهی از ناپدید شدن یکی از اقوامش به نام نبی 26 ساله خبر داد.

وی در اظهاراتش گفت: من و نبی در افغانستان زندگی می‌کردیم. مدتی پیش برای کار به تهران و بعد به شهرستان شهریار آمدیم و در یک ساختمان در حال احداث کار می‌کردیم. اوعلاوه بر کارهای ساختمانی درزمینه خرید و فروش گوشی تلفن همراه نیز فعالیت داشت تا این که دیروز مردی با او تماس گرفت وسفارش گوشی داد. نبی برای ملاقات با مرد خریدار از ساختمان محل کارمان خارج شد و دیگر بازنگشت. جستجویمان برای یافتن وی بی نتیجه مانده است.

شناسایی مقتول

با اطلاعاتی که مرد در اختیار پلیس قرار داد، مشخص شد تصویر مرد گمشده با جسد کشف شده مطابقت دارد. دراین مرحله کارآگاهان جنایی از وی خواستند برای مشخص شدن هویت مقتول به پزشکی قانونی برود که او نیز با حضور در این مرکز نبی را شناسایی کرد.

با مشخص شدن هویت مقتول، کارآگاهان جنایی به تحقیق برای رازگشایی از جنایت ادامه دادند تا این که با گذشت دو ماه از وقوع جنایت، ردپای مرد جوانی را در این پرونده به دست آوردند. او به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که روزهای پایانی هفته گذشته در یکی از محله‌های جنوبی تهران شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران، بازجویی شد و اظهارات ضد و نقیضی بیان کرد، اما زمانی که متوجه شد پلیس دلایل محکمه‌پسندی درباره نقش وی در جنایت دارد، به ارتکاب جنایت با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد.

اعتراف به قتل

متهم به قتل گفت: چهار ماه قبل، پسر عمویم متوجه رابطه پنهانی همسرش با نبی (مقتول) شد. با اطلاع از این موضوع، همسرش را شکنجه داد و در خانه حبس کرد تا این زن اعتراف کرد با نبی در ارتباط بوده و قصد داشته‌اند شبانه با یکدیگر به افغانستان فرار کنند. پسرعمویم با پی بردن به این ماجرا نقشه قتل مرد جوان را طراحی کرد و بعد به من، برادرم و دو پسر عموی دیگرمان دستور داد نبی را هر طور شده به قتل برسانیم. در افغانستان سایه به سایه او را تعقیب کردیم و چند مرتبه قصد جانش را کردیم که نشد.

وی خاطرنشان کرد: نبی زمانی که متوجه شد نقشه قتل او را در سر داریم، شبانه از افغانستان گریخت و وارد ایران شد. ما چهار نفر و پسر عمویم که دستور قتل نبی را به ما داده بود، شبانه افغانستان را به مقصد ایران ترک کردیم و از دو ماه پیش، به هر شهری که از او ردی داشتیم، رفتیم تا این‌که متوجه شدیم وی در یک ساختمان در حال احداث در شهریار کار می‌کند. با اطلاع از این موضوع با او تماس گرفتیم و به بهانه این که قصد خرید گوشی تلفن همراه داریم، از تهران به شهریار آمدیم و با او قرار ملاقاتی گذاشتیم. زمانی که او سر قرار آمد و پی به نیت ما برد، قصد فرار داشت که راه را بر او سد کردیم و وی را با ضربه‌های چاقو از پا درآوردیم و با رها کردن جسد در کنار خیابانی خلوت فرار کردیم. سه همدستم چند روز بعد از جنایت، ایران را به قصد افغانستان ترک کردند و قرار بود من نیز به آنها ملحق شوم که پیش از خروجم دستگیر شدم.

متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. این در حالی است که پلیس آگاهی برای دستگیری سه همدست متهم از پلیس اینترپل درخواست کمک کرده تا با دستگیری قاتلان آنها را برای رسیدگی به پرونده تحویل پلیس ایران دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
۰
۰
... اون زن بی لیاقت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها