حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره طرح مسائلی در خصوص ورود احمدی‌نژاد به انتخابات مجلس دهم گفت: دوران احمدی‌نژاد گذشته است و تصور می‌کنم که وی برای بازسازی خودش نیاز به زمان دارد.
کد خبر: ۸۳۳۲۷۷
سپری شدن دوران احمدی ‌نژاد

وی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به مسئله انتخابات مجلس دهم پرداخت و اظهار کرد: تا زمانی که اصلاح‌طلبان نتوانند نسبت به گذشته‌شان شفاف‌سازی و مرزشان با فتنه را مشخص کنند بعید است که بتوانند افکار عمومی را به سمت خودشان سوق دهند.

مصباحی مقدم پیش‌بینی می‌کند که اکثریت نسبی مجلس آینده اصولگرا باشد البته نه مشابه چیزی که در مجلس فعلی وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که تلاشها برای دستیابی به وحدت اصولگرایان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در حال حاضر، همگرایی اصولگرایان به عنوان مبنا برای حرکت قرار گرفته است، جلسات زیادی در تهران و شهرستان‌ها برگزار شده که حکایت از آن دارد که همگرایی در جامعه اصولگرایی قطعا به نتیجه می‌رسد چرا که نشانه‌های روشنی از ائتلاف و ارائه لیست واحد در انتخابات وجود دارد که این امید در شرایط حاضر قوی است.

مصباحی مقدم با اشاره به برنامه‌های جامعتین برای وحدت اصولگرایان افزود: برنامه جامعتین، همگرایی و حمایت از آن است و اگر در جایی هم نیاز به گفتگو برای حل اختلافات احتمالی موجود باشد ورود خواهد کرد.

وی در پیش‌بینی شاکله مجلس دهم تصریح کرد: من اکثریت نسبی مجلس آینده را اصولگرا می‌بینم البته نه مشابه آن چیزی که در مجلس فعلی وجود دارد؛ طبعا اصولگرایان بیش از 50 درصد کرسی‌های مجلس دهم را در اختیار خواهند داشت. البته طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، اصلاح‌طلبان هم این بار سهم بیشتری از کرسی‌های مجلس را به خودشان اختصاص خواهند داد.

ادعای نقض توافق هسته ای از سوی ایران

فرماندار پیشین ایالت آلاسکا مدعی شد ایران با بهره گیری از پول های آزاد شده خود، توافق هسته ای با قدرت های جهانی را زیر پا می گذارد.

به گزارش مهر، «سارا پیلین» گزینه معاون اولی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ادعاهای دیگر همقطاران خود در مورد ایران را تکرار کرد. وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان، ایران را دشمن قسم خورده آمریکا خواند که توافق هسته ای را بلافاصله پس از امضای آن، نقض خواهد کرد.

به ادعای فرماندار پیشین ایالت آلاسکا، جمهوری اسلامی ایران به کمک ۱۵۰ میلیار دلار پول بلوکه شده اش که پس از توافق به دست می آورد قادر خواهد بود توافق را زیر پا بگذارد. پیلین گفت قصد دارد در سخنرانی هفته آینده «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۱۶ در واشنگتن حضور یافته و علیه توافق هسته ای سخن بگوید.

استقبال خلاف عرف دیپلماتیک از شاه سلمان

آمریکایی‌های با استقبال خارج از عرف دیپلماتیک کشورشان می‌خواهند نشان دهند که بر روابط استثنایی با ریاض تاکید دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سفر پادشاه عربستان به واشنگتن و دیدارش با مقامات آمریکایی موضوعی است که این روزها دست تحلیلگران را برای تحلیل باز گذاشته است.

نکته قابل تامل این سفر، نحوه استقبال آمریکایی‌ها از پادشاه سعودی بود "ملک سلمان" که به دعوت رسمی "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا کشور به واشنگتن سفر کرد، در فرودگاه پایگاه هوایی "اندروز" مورد استقبال جان کری و شماری از مسئولان آمریکایی قرار گرفت ضمن اینکه این سفر، نخستین دیدار ملک سلمان از کاخ سفید از زمان رسیدن به پادشاهی در ژانویه محسوب می‌شود.

این استقبال ساختار شکنی‌هایی را به همراه داشت و به عبارت دیگر خلاف عرف دیپلماتیک آمریکایی بود، از جمله اینکه "جان کری" به پای پله‌های هواپیما آمد تا از پادشاه سعودی استقبال کند! چنین استقبالی در منش آمریکایی‌ها آنچنان جایی ندارد به همین جهت این رفتار جای تامل دارد.

از سوی دیگر شاهد بودیم که "باراک اوباما" نیز بر خلاف عرف از کاخ سفید خارج شده و برای استقبال به نزد اتومبیل حامل ملک سلمان آمد و از همه جالب‌تر اینکه وی به زبان عربی خوش آمد گفته و صحبت کرد.

برخی تحلیلگران این رفتار امریکایی‌ها را اینگونه تفسیر می‌کنند که انها با این استقبال خارج از عرف دیپلماتیک کشورشان می‌خواهند نشان دهند که بر روابط استثنایی با ریاض تاکید دارند.

از سوی دیگر بر کناری ولیعهد عربستان که امری بی سابقه در این کشور است آن هم پیش از سفر سلمان به آمریکا موضوعی قابل بحث بوده و در تفکر دستورات صادر شده جدید نشان می‌دهد ملک سلمان با همراهی آمریکایی‌ها وارد سازماندهی جدید قدرت شده و اشخاص نزدیک به واشنگتن ( نظیر محمد بن زاید و عادل الجبیر) را در معامله‌ای برای تعیین محمد بن سلمان در منصب جانشین ولیعهد عربستان و برکناری مقرن و در نهایت به حاشیه راندن خاندان عبدالله بر سر کار آورده است.

نقشه شوم آل سعود برای شیخ نمر

با افزایش حملات ارتش و کمیته‌های مردمی حامی جنبش مردمی "انصارالله" یمن به جنوب عربستان و به ویژه شهر جیزان، برخی منابع فاش کردند مقامات آل سعود قصد دارند شیخ نمر النمر، عالم دینی مخالف این کشور را از زندان ریاض به این شهر منتقل و پس از به شهادت رساندن وی انصارالله را مسئول این جنایت جلوه دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ایسنا ، پایگاه خبری الوعی نیوز به نقل از برخی منابع آگاه فاش کرد: پس از آنکه زندان شهر جیزان در جنوب عربستان مورد حمله موشکی قرار گرفت و جنبش مردمی انصارالله یمن مسئولیت این حمله را پذیرفت، مقامات آل سعود در حال حاضر تلاش می‌کنند که شیخ نمر باقر النمر، عالم دینی برجسته این کشور را به این زندان منتقل کنند.

مقامات آل سعود هنوز تصمیم قطعی در این خصوص نگرفته‌اند اما این گزینه احتمالی به عنوان یکی از راه‌های ترور شیخ نمر و دیگر چهره‌های سیاسی عربستان مطرح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
آقای مصباحی مقدم نظر خودش را گفته و ایشان قطعاً در جایگاهی نیستن كه بتونن درباره دوره فعالیت دیگران تعیین تكلیف كنن و بهتر است به امور مربوط به خودش بپردازد.
... فردی نظیر آقای مصباحی باید بیش از اینها به مقدرات الهی و خواسته مردم توجه كند.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
دوستان جام جم، سلام
....
اینجانب از علت عدم انتشار دیدگاهم در پاسخ به مطلب اعلامی آقای مصباحی مقدم آگاه نیستم كه اگر اعلام فرمایند سپاسگزار خواهم بود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
انرژی هسته‌ای تعطیل كردی :فدای سرت
اقتصاد رو ۱۰۰روزه داغون تر كردی:فدای سرت
منتقد ها رو همه رو بی سواد كردی:فدای سرت
به هركی دلت خواست توهین كردی:فدای سرت
خانه سالمندان با وزیر ها باز كردی:فدای سرت
نزار سیمرغ های ایران پرواز كنن تا یه جای سالم برا كشور هم نذاری!
فدای سرتتتتتتت... امنیت كشور بخطر انداختی فدای سرت . موشكهای قدرمند ایران محدود كردی فدایسرت . خاك برسر ایران كردن فدای سرت . اعصاب ما داغون كرد ی فدای سرت

نیازمندی ها