برخورد با شبکه‌های فروش غیرمجاز در فضای مجازی

رئیس اتاق اصناف گفت: هرگونه فعالیت در فضای مجازی باید با اجازه اتاق اصناف یا اتحادیه صنفی مربوط باشد، در غیر این صورت فعالیت آنها غیرمجاز تلقی و برخورد می‌شود.
کد خبر: ۸۳۳۱۱۹

محمد فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: همه واحدهایی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند،‌ مکلفند که از طریق اتحادیه صنفی خود اقدام کنند و هرگونه فعالیت در این فضا باید با اجازه اتاق بازرگانی و اتحادیه صنفی مربوط باشد.

وی ادامه داد: در برخی از موارد که بخش تبلیغاتی هم وجود دارد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تائید کند.

فاضلی گفت: کارگروهی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن کل کشور برای برخورد با این شبکه‌های فروش تعیین شده است. وی با هشدار به مردم درباره این شبکه‌های فروش اظهار کرد: هیچ‌گاه به این تبلیغات روی خوش ‌نشان ندهند، چون کالای این شبکه‌ها استاندارد نیست. رئیس اتاق اصناف افزود: متاسفانه در این فضا کلاهبرداری هم شده و برخی افراد با استفاده از این کالاها که بیشتر در حوزه بهداشتی بوده کارشان به بیمارستان هم کشیده شده است. فاضلی درباره حمایت از تولیدات داخلی هم گفت: کمیته‌ای متشکل از اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون با یک دبیرخانه مشترک تشکیل شده است تا تعاملات خود را با دولت افزایش دهیم و راه حمایت از تولید داخل را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: در این کمیته راه‌های حمایت از تولید داخلی بررسی شده و پیشنهادهایی که قرار است به دولت ارائه شود، در این کمیته تهیه می‌شود. فاضلی با اشاره به این‌که تولیدکننده‌های داخلی برای رقابت با رقبای خارجی خودشان با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند، افزود: ‌متاسفانه بهره بانکی بالا به مشکلات تولیدکنندگان در بستر کنونی اقتصاد کشور دامن می‌زند.

فاضلی درباره قاچاق کالا نیز گفت: برخورد با قاچاق کالا یک عزم ملی می‌طلبد و ما در تمام مدت برای این اقدام در کنار دولت خواهیم بود.

وی ادامه داد: اتاق اصناف قصد دارد ستاد برخورد با قاچاق کالا را در واحدهای صنفی تشکیل دهد و عرضه کالاهای شناسنامه‌دار را از طریق این ستاد عملیاتی کند. فاضلی خاطرنشان کرد: باید از مبدا با قاچاق کالا برخورد کرد و با حذف تعرفه‌ها یا تعریف جدید تعرفه‌ها، شیرینی ورود کالاهای قاچاق به کشور را از بین ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها