عجیب‌ترین داستان‌ها با یکی از معمولی‌ترین لوازم خانگی

شگفتـی‌های یخچـالی

شاید هیچ کس در میان ما نباشد که به یخچال خانه به عنوان یک شیء عجیب و غریب نگاه کند.
کد خبر: ۸۳۲۸۷۹
شگفتـی‌های یخچـالی

این روزها دیگر صد سال پیش نیست که یخچال‌های طبیعی به‌وجود آمده با برف زمستان یا هوای خنک ایوان خانه، مواد غذایی ما را سالم و لذیذ نگه‌ دارد، بلکه سال‌هاست این وسیله از زمره «لوازم خانگی» شده و تقریبا تصور زندگی بدون آن محال است.

با این حال، آن‌طور که در گزارش سایت ODDEE آمده، یخچال می‌تواند باعث و بانی داستان‌هایی شود که از شنیدن و خواندن آن شگفت‌زده خواهیم شد. چند نمونه از این داستان‌ها را با هم می‌خوانیم.

نخستین شگفتی در مورد یخچال را از همین بیخ گوش خودمان بشنوید. یک سوپرمارکت‌دار انگلیسی که به گروه تروریستی داعش پیوسته وبلاگی زده و در آن دیگر افراد را به پیوستن به این گروه تشویق می‌کند.

یکی از چیزهایی که در این وبلاگ برای تشویق مردم بیان شده این است که داعش برای کسانی که به این گروه بپیوندند منزل مسکونی اجاره می‌کند و لوازم خانگی چون یخچال را به طور رایگان در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

حال فکرش را بکنید در دنیایی زندگی می‌کنیم که افراد حاضرند برای لوازم خانگی چون یخچال به گروهی غیرانسانی چون داعش بپیوندند!

شگفتی دوم را باید بشنوید از یخچالی در یک مرکز پزشکی در دانشگاه دیموک آمریکا که باعث مسمومیت 11 نفر شد! این یخچال که به تازگی از یک واحد به واحدی دیگر منتقل شده دارای ماده شیمیایی بوده که باعث بوی بسیار بد و همچنین تندی شده است.

این بو، صبح روز بعد وقتی کارگران این واحد از دانشگاه سر کار آمدند به مشامشان رسید و آنها را مسموم کرد.

بعد از این اتفاق، آن ساختمان کاملا تخلیه شد و نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی برای کمک‌رسانی به افراد آسیب‌دیده و سالم‌سازی فضا به آنجا آمدند.

شگفتی سوم مربوط به یخچالی است که در آن هزار تخم مرغ جاسازی شده بود. در بهار 2015، مردی که به عنوان نگهبان یک کارخانه در چین کار می‌کرد تلاش کرد با دو چمدان از کارخانه خارج شود که به خاطر مشکوک بودن توسط پلیس دستگیر شد.

پلیس بعد از این‌که چمدان را باز کرد متوجه شد در آن مقدار زیادی وسایل است که او از کارخانه دزدیده است.

در یخچال این مرد هم مواد غذایی چون گوشت و سوپ دیده شد که از کارخانه کش رفته بود و البته حدود هزار تخم‌مرغ که تاریخ دزدیده شدن هم روی آن نوشته شده بود تا تاریخش نگذرد و فاسد نشود!

اگر تاکنون شگفت‌زده نشدید، این یکی شما را تعجب زده خواهد کرد که بدانید یک زن انگلیسی به دلیل این‌که سال 2008، دمای مطلوبی برای لاک‌پشت‌های پرورشی خود به وجود آورد، آنها را در یخچال قرار داد.

ظاهرا زمستان آن سال قدری گرم بوده و این زن مجبور شده برای به دست آوردن دمای مطلوب 3 تا 8 درجه چنین کاری کند.

جالب است بدانید در یخچال این زن، 75 لاک پشت جای گرفته بود و حتی در قفسه پشت در یخچال هم لاک‌پشت‌ها به شکل نامطلوبی قرار داده شده بودند.

شگفتی بعدی را باید در زنی دید که نسبت به یخچال تشنج داشته است. بیماری تشنج این زن بعد از زایمان اولش آغاز شد و بعد از زایمان دوم و سوم تشدید شد.

بعد از این‌که این زن به بیمارستان مراجعه کرد، پزشکان با آزمایش موردی متوجه حساسیت او نسبت به یخچال شدند و بعد از آزمایش‌های تکمیلی، اختلال در بخشی از مغز او را تشخیص دادند.

خوشبختانه با یک عمل جراحی، این موضوع ترمیم شد وگرنه این زن مجبور بود تا پایان عمر خود، آن هم با سه فرزند، نزدیک یخچال هم نرود.شگفتی دیگر مربوط به یخچال، برقی است که از یک یخچال به‌وجود آمد و باعث آسیب به یک دختر نوجوان شد.

ماجرا این بود که این دختر نوجوان مطابق معمول و هر روزه به سراغ یخچال رفت، اما به دلیل یک مشکل فنی، یخچال الکتریسیته شدیدی به شکل نور تولید کرد که باعث صدای مهیب و البته نوعی انفجار شد.

این دختر هیچ گاه فکر نمی‌کرد که باز کردن در یخچال باعث شود عصب‌های دست او آسیب ببیند و پزشکان بیمارستان به او بگویند خطر بزرگی از بیخ گوش او گذشته است.

و بشنوید از شگفتی آخر که مربوط به یک رکورددار است. زنی توانسته با جمع‌آوری حدود 35 هزار آهنربای مخصوص روی در یخچال، رکوردی شگفت‌انگیز برای خود ثبت کند.

آهنرباهایی که در گذشته دور در کشور ما هم بسیار مقبول و محبوب بود، ولی ظاهرا این روزها تجهیزات دیجیتالی یخچال‌ها یا حتی نبود آنها بیشتر مطابق سلیقه عمومی است.

این زن، جمع‌آوری این آهنرباها را از 70 سالگی خود آغاز کرده و 7000 عدد از آنها را به موزه گینس داده تا در دید عموم قرار بگیرد.

علیرضا نراقی - چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها