پردیس سینمایی نیاز ارومیه

این بار تصمیم گرفتیم سری به شمال غربی کشور و شهرستان ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی بزنیم تا ببینیم وضع سالن‌های سینمای آن و استقبال تماشاگران از فیلم‌ها چگونه است؟
کد خبر: ۸۳۰۴۳۴
پردیس سینمایی نیاز ارومیه

مدیر امور سینمایی آذربایجان غربی ـ که مدیریت سینما انقلاب ارومیه را هم بر عهده دارد ـ تعداد سینماهای فعال این شهر تاریخی را 3 سالن ذکر می‌کند و می‌گوید: سینما انقلاب، سینما ایران و سینما آزادی، سینماهای شهر ارومیه هستند. یک سینمای دیگر هم داشتیم که سال 73 دچار آتش‌سوزی و تخریب شد. البته بعدها آنجا به محل حوزه هنری تبدیل شد و یک آمفی تئاتر هم دارد که نمایش‌ها یا کنسرت‌های کوچک‌تر در آنجا اجرا می‌شود. سیداحمد قریشی، تعداد صندلی‌های مجموع 3 سالن سینمای فعال ارومیه را 2100 عدد عنوان می‌کند و می‌افزاید: همه این سینماها یک سالن دارند و ما پردیس سینمایی نداریم.

او همه این سینماها را نیازمند بازسازی و تجهیز می‌داند و می‌گوید: مهم‌ترین مشکل سینماهای ارومیه، قدمت زیاد آنهاست و تاریخ ساخت آنها به دهه 30 و 40 برمی‌گردد. فقط سال 76 و زمانی که من در سینما ایران بودم، آن را بازسازی کردم، ولی آن موقع هنوز ساخت پردیس سینمایی مرسوم نبود وگرنه این کار را انجام می‌دادیم تا مجموعه‌ای با چند سالن داشته باشیم. الان ارومیه به پردیس سینمایی نیاز دارد تا تعداد و تنوع فیلم‌ها و جذابیت‌های جانبی یک مجموعه، باعث جذب و رضایت بیشتر تماشاگران و تحول فروش فیلم‌ها شود. البته ما مطالعات اولیه را درباره احداث پردیس در ارومیه انجام دادیم و دوستان موسسه بهمن سبز، کارشناسانی را هم برای بررسی وضعیت به اینجا فرستاده‌اند که امیدوارم به نتیجه برسد، بخصوص در شهرستان خوی هم به صورت جدی پیگیر مساله هستیم و تلاش می‌کنیم این مطالبه مردم را به ثمر برسانیم.

قریشی استقبال مردم از فیلم‌ها در این فصل را مناسب نمی‌داند و بیان می‌کند: بیشتر مردم ارومیه برای کار به باغ‌های خود در خارج از شهر می‌روند و ما جمعیت زیادی را در خود شهر نمی‌بینیم. بنابراین تماشاگران کمی در این فصل به سینما می‌آیند، اما از اواخر شهریور مردم کم کم به شهر برمی‌گردند و فیلم‌ها روی مدار فروش می‌افتد.

مدیر سینما انقلاب ارومیه، سوژه‌های تکراری را مهم‌ترین مشکل فیلم‌های سینمای ایران می‌داند و می‌افزاید: خوشبختانه با روی کارآمدن دولت یازدهم و آمدن آقای جنتی، تحول اساسی در موضوع فیلم‌ها و سوژه‌ها به وجود آمده و فیلم‌ها جذاب‌تر شده‌اند. مردم هم وقتی می‌بینند فیلم‌ها قصه‌هایی ملموس را طرح می‌کنند، راحت با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها