حریم سیلک ساماندهی می‌شود

مسئولان شهرستان کاشان از موافقت وزارت راه و شهرسازی برای اعطای زمین معوض به مالکان املاک واقع شده در حریم سیلک خبر داده و می‌گویند: با این اقدام حریم تپه باستانی و 7000 ساله سیلک آزادسازی و ساماندهی خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۹۱۱۹
حریم سیلک ساماندهی می‌شود

در همین زمینه رئیس شورای اسلامی شهر کاشان از ساماندهی حدود 102 هکتار حریم سیلک خبر داد و گفت: طی نشستی که بتازگی در تهران برگزار شد، اداره کل راه و شهرسازی استان و وزارت راه و شهرسازی قبول کردند تا زمین‌های لازم برای تعویض املاک واقع شده در حریم سیلک را در اختیار مسئولان کاشان قرار دهند.

علی رسول‌زاده افزود: کارهای مقدماتی برای گمانه‌زنی و تعیین حریم این محدوده تاریخی آغاز و مجوزهایی نیز برای جابه‌جایی‌های محدوده شهری تصویب شده که به این ترتیب بخش زیادی از سیلک در آینده‌ای نه‌چندان دور آزاد خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان نیز از آغاز کاوش و گمانه‌زنی محوطه باستانی سیلک به منظور تعیین عرصه و حریم پیشنهادی آن خبر داد و گفت: کاوش و حفاری محوطه باستانی سیلک توسط یک تیم 11 نفره تخصصی از کاوشگران در حال انجام است.

محسن جاوری مهم‌ترین هدف اجرای گمانه‌زنی محوطه باستانی سیلک کاشان را جلوگیری از ساخت و‌سازهای بی‌رویه در این محوطه تاریخی و شناسنامه‌دار شدن آن دانست و افزود: با انجام این کاوش‌ها و براساس داده‌های به دست آمده، عرصه و حریم این محوطه براساس مستندات باستان‌شناسی بهتر و دقیق‌تر مشخص خواهد شد.

به گفته وی، محوطه باستانی سیلک کاشان طی سال‌های اخیر مورد تعرض و ساخت و سازهای بی‌رویه از سوی افراد سودجو قرار گرفته، به گونه‌ای که برخی با خریداری چند قطعه زمین در حریم درجه دو سیلک و ادغام پروانه‌های آنها به ساخت خانه‌های ویلایی اقدام کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم با تعیین حریم این محوطه به بقای آن کمک کنیم.

فروغ صالحی شهرابی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها