چپ، راست، کوک

چپ: «گفتمان ضرب اصول» ازجمله معدود نشست‌هایی است که این روزها به مشکلات عرصه موسیقی می‌پردازد و حرف حساب هم می‌زند خدا کند که همین روزها خبر تعطیل شدنش را نشنویم.
کد خبر: ۸۲۸۵۹۴
چپ، راست، کوک

فردین خلعتبری، آهنگساز موفق کشورمان در این برنامه با انتقاد از ناهماهنگی نهادها که بارها باعث بی‌نظمی در فعالیت‌های بخش موسیقی شده است، گفت: من می‌توانم به عنوان یک شهروند درجه دوم و یک هنرمند مطالباتم را از طریق شخص رئیس‌جمهور پیگیری کنم، نه از طریق مسئولی در اداره‌ای که تازه دو ماه می‌شود که روی کار آمده است!

حالا باید ببینیم ایشان مطالباتشان را چگونه از طریق رئیس‌جمهور پیگیری می‌کنند و رئیس‌جمهور چه پاسخی می‌دهد!

راست:

ترانه‌سراها تصمیم گرفته‌اند جلوی جریان‌های زرد این عرصه بایستند و این اتفاق خوبی است که می‌تواند در صورت تداوم اتفاقات‌بهتر را رقم بزند. افشین یداللهی، روزبه بمانی، سعید کریمی و برخی از ترانه‌سراهای دیگر جریان «ضدزرد» را راه‌اندازی کرده و پیگیری می‌کنند. آنها قصد دارند به طرفداری‌های متعصبانه و نقدهای مغرضانه اعتراض کنند. یداللهی در این‌باره می‌گوید: «مدت‌هاست در فضاهای حقیقی و مجازی شاهد رواج فرهنگ سطحی‌نگری در برخورد با مسائل اجتماعی، عاطفی، هنری و… هستیم. تائید بی‌چون‌وچرا و طرفداری متعصبانه از یک اثر هنری تحت‌تأثیر نام صاحب اثر، بدون کمترین تلاش برای نقد بی‌طرفانه‌ آن، یکی از مسائل نگران‌کننده‌ امروز فرهنگ و هنر ماست که به افت شدید کیفیت آثار منجر شده است؛ چون تولیدکنندگان، خود را پذیرفته شده‌ بی‌قید و شرط می‌دانند و نگران از دست دادن مخاطبانشان به دنبال نقد این آثار نیستند. پیشنهاد می‌کنم کسانی که به‌عنوان یک انسان اعم از هنرمند، هنردوست و اهل فرهنگ، در برابر فرهنگ و هنر جامعه احساس مسئولیت می‌کنند، حرکتی را با عنوان ضدزرد و با نشان دادن واکنش‌های مسئولانه، منطقی و محترمانه و بی‌تعارف در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی و حقیقی شروع کنند تا بتدریج شاهد بهبود حال هنر و فرهنگمان باشیم.»

کوک:

هفته پیش دو جشن تولد در عالم موسیقی پاپ داشتیم. زنده یاد مرتضی پاشایی که جشن تولدش سر مزارش برگزار شد و رضا صادقی که امیدواریم خدا به او طول عمر دهد. صادقی عکس‌هایی از جشن تولدش را هم در فضای مجازی منتشر کرده است. هر چند این کار بد نیست اما فضای مجازی کاری کرده که هنرمندان همه شادی‌هایشان را با ما قسمت کنند! امیدواریم همیشه شاد باشند و غمی برای قسمت کردن نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها