وزارت خارجه انگلیس درباره بازگشایی سفارت این کشور در ایران اعلام کرد که هزینه بازسازی این مکان بصورت کامل توسط لندن پرداخت شده و هیچ هزینه ای از ایران دریافت نشده است.
کد خبر: ۸۲۸۵۱۷
هزینه تعمیر سفارت انگلیس در تهران

به گزارش مهر به نقل از ساندی تلگراف، امروز یکشنبه «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس، در سفر به تهران سفارت بریتانیا در ایران را بازگشایی کرد.

این سفارتخانه از چهار سال قبل تعطیل بود. در اعتراضاتی که منجر به تعطیلی سفارت انگلستان شد خسارت هایی به ساختمان سفارت وارد شد که انگلیس برای بازگشایی آن مجبور به تعمیر آنها شد.

هر چند انگلیس دولت ایران را مسئول مستقیم این خسارت ها می داند اما با این وجود هزینه تعمیر ساختمان سفارت تماما از سوی لندن پرداخت شده و ایران هیچ هزینه ای را در این مورد انجام نداده است.

کارگزاران حرمت اصلاح‌طلبان را نگه دارد

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه کمیته راهبردی تعطیل شده است گفت:کارگزاران هم باید حرف‌هایشان در مجموعه اصلاحات بگنجد، قرار نیست هر فرد و هر حزبی نظر خودش را مطرح کند. این‌ها نظر فردی است و باید به تصمیم‌سازی توسط یک مجموعه برسد. کارگزاران باید حرمت اصلاح طلبان را حفظ کند.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفتگو با خبرگزاری فارس افزود: برخی تحت عنوان احزاب و تشکل‌ها مسیر انحصارطلبی و استبداد و دیکتاتوری را دنبال می‌کند این به زیان کشور است، باید به مردم بها دهیم.

وی افزود: اصلاح طلبان نسبت به روحانی و دولت ایشان انتقاد دارند. وقتی فردی می‌خواهد مستقل باشد جناح‌های مختلف نمی‌توانند 100 درصد رضایت داشته باشند لذا انتقاد می‌کنند، اما اینکه چه باید کرد و چه تصمیمی اتخاذ شود جای بحث دارد و آیا این انتقادهایی که اصلاح‌طلبان نسبت به دولت و شخص روحانی دارند منجر به این می‌شود که جدایی و یا طلاق سیاسی نسبت به دولت صورت بگیرد بحث دیگری است؟

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید داشت که امروز عارف به دنبال وحدت و انسجام اصلاح‌طلبان است و ارتباطش با رئیس دولت اصلاحات و ما تنگاتنگ و ثمربخش است و اگر اگر شخص شاخص تری نباشد وی سرلیست می شود.

فاطمه هاشمی رفسنجانی سرلیست می شود

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید: فاطمه هاشمی رفسنجانی در صورت عدم‌حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم قطعاً سرلیست حزب اعتدال و توسعه خواهد بود.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: فضای سیاسی کشور سیال است. چون حزب به معنای واقعی وجود ندارد و آقای روحانی نیز به این موضوع اشاره کرده است؛ متأسفانه تبعات منفی عدم تحزب در ایران این‌گونه بوده که تا لحظه آخر همه چیز در حال تغییر و تحول است. در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان با گزینه‌های زیادی وارد عرصه انتخابات شدند و معلوم نشد که گزینه اصلی آنها آقای حداد، ولایتی، رضایی یا قالیباف بود؛ اصلاح‌طلبان نیز در ساعات آخر به نفع آقای روحانی کنار کشیدند و این اتفاقات به این دلیل است که حزب به معنای واقعی وجود ندارد.

وی افزود: یکی از کارکردهای احزاب این است که می‌تواند صحنه سیاسی و چشم‌انداز آینده را شفاف کند. بنابراین آنچه که تحلیل‌گران می‌گویند براساس استقراء تاریخی است و چشم‌انداز ارائه می‌کنند. اینکه گفتیم لیست‌های حزب اعتدال و توسعه در شهرهای بزرگ ترکیبی و مانند کابینه آقای روحانی است، براساس داده‌هایی است که ما از مجموعه خود داریم. یعنی حزب اعتدال و توسعه از مجلس ششم که لیست ارائه داد تا به حال لیست‌هایش به خصوص در انتخابات بزرگ مانند مجلس شورای اسلامی اینگونه بوده که تلاش کرده لیست معتدلین فراسوی یک جناح را بدهد. یعنی معتدلین اصولگرا و اصلاح‌طلب و میانه‌روهای حدفاصل دو جناح بوده اند و لیست ترکیبی، فراجناحی و ملی بسته شده است.

خرازی را وادار به استعفا کردند

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، پس از برگزاری کنگره حزب اتحاد ملت که بدل حزب منحله مشارکت محسوب می‌شود از سمت خود استعفا کرد.

حسن یونسی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با فارس ضمن تائید خبر استعفای صادق خرازی، رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت:‌ بالاخره ایشان دغدغه و دلایل شخصی برای خودشان دارند که آن موارد محفوظ است اما به نظر بنده این موضوع می‌تواند متاثر از فضای ایجاد شده باشد.

وی با بیان اینکه چرخش مسئولیت‌ها در تمام دنیا یک امر مرسوم است ادامه داد: آقای دکتر خرازی پس از جلسه عصر روز شنبه شورای مرکزی در یک اقدام غافلگیرانه استعفای خود را ارائه دادند که متن این استعفا اگر قرار باشد منتشر شود در پایگاه اطلاع رسانی حزب رسانه‌ای می‌شود.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان همچنین درباره زمان بررسی به این استعفا گفت:‌ قرار است در جلسه روز پنجشنبه دلایل استعفا را بررسی کنیم و قطعاً در این جلسه موافق و مخالف حاضر می‌شود.

یونسی همچنین درباره احتمال بررسی زودهنگام این درخواست تصریح کرد: ‌درصورت لزوم جلسه فوق‌العاده‌ای به همین منظور برگزار می‌شود ولی هنوز در این باره تصمیم‌ ‌گیری نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها