لباس غیر رسمی امیر پیشین قطر در سفر تفریحی به کرواسی، در رسانه‌ها و مطبوعات جنجال به پا کرد.
کد خبر: ۸۲۸۱۲۰
گشت و گذار امیر سابق قطر با لباس نامناسب+عکس

روزنامه دیلی میل در گزارشی تصویری با نگاهی طنزآلود به شیوه پوشش شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی پرداخت و نوشت، آیا همه اموالت را برای خرید قایق گرانقیمتت هزینه کرده‌ای؟

در این گزارش تصویری آمده است:« امیر سابق قطر پس از آنکه با قایق گرانقیمت خود به کرواسی رسید به گشت و گذار در شهر دوبروونیک در ساحل جنوبی این کشور پرداخت.»

امیر سابق قطر در این تصاویر با لباسی راحت شامل تی شرت سفید رنگ و شلوارک سبز رنگ دیده می شود؛ در نتیجه دیلی میل نوشت:« فردی که از سالهای 1995 تا 2013 بر قطر حکومت کرد تصمیم گرفت با لباس غیر رسمی به گشت و گذار در شهر بپردازد، این اتفاق بر خلاف روند طبیعی پوشش او در دوران حاکمیت بر قطر است.»

انتحاری های داعش چه کسانی هستند؟

داعش چنین تبلیغ می‌کند که بیشتر جنگجویان این گروه تروریستی از نیروهای بومی هستند. ولی اگر ترکیب جوخه‌های انتحاری این گروه را در نظر بگیریم، باید گفت که چنین تناسبی وجود ندارد و بیشتر این افراد خارجی هستند.

روزنامه سوئیسی "نویه تسورشه" گزارش مفصلی درباره نیروهای انتحاری گروه تروریستی "داعش" منتشر کرده است. این گزارش تصریح می‌کند که عاملان انتحاری به سلاح استراتژیک تبدیل شده‌اند. بیشتر آنان جنگجویان خارجی هستند که دو ویژگی "نادانی و تعصب" شاخص آنان است.

"داعش" به این می‌بالد که بیشتر جنگجویان‌اش، از نیروهای بومی هستند. ولی این تناسب در ترکیب جوخه‌هایی که به عملیات انتحاری دست می‌زنند، کاملا بر عکس است. برای نمونه می‌توان به "احمد س." دانش‌آموز دبیرستانی اشاره کرد که یک آلمانی ترک‌تبار بود. او تابستان گذشته با یک خودروی انباشته از مواد منفجره خود را در منطقه شیعه‌نشین بغداد منفجر کرد و همراه خود ۵۴ تن را به کام مرگ فرستاد.

در میان قربانیان این حادثه کودکان خردسال نیز به چشم می‌خوردند. البته "احمد س." یک مورد استثنایی نیست. تا کنون بیش از ۱۰ شهروند آلمان در عراق یا سوریه به عملیات انتحاری دست زده‌اند.

در یک رشته عملیات انتحاری در ماه مارس سال جاری فقط در یک روز ۱۳ عامل انتحاری خود را منفجر کردند که در میان آنان یک بلژیکی، یک استرالیایی، یک ازبک، یک چچنی، یک مصری، یک مراکشی و دو تونسی به چشم می‌خوردند. این ترکیب انسانی نشان می‌دهد که "سلاح استراتژیک" داعش، عمدتا محصولی وارداتی از سراسر جهان است.

آمریکایی‌ها در اکتبر سال ۲۰۰۷ در جریان تجسسی در نزدیکی شهر سنجار (در شمال عراق) به اسنادی حاوی داده‌های شخصی ۷۰۰ جنگجوی خارجی القاعده در عراق دست یافتند. حدود نیمی از این افراد شهروند عربستان سعودی و یک پنجم شهروند لیبی بودند. در این اسناد وظایف این جهادگرایان نیز تعیین شده بود. ۵۶ درصد آنان برای عملیات انتحاری در نظر گرفته شده بودند. اگر چه شمار شهروندان سعودی در این لیست بیشتر از دیگر ملیت‌ها بود، ولی سعودی‌ها اکثریت عاملان انتحاری را تشکیل نمی‌دادند. بیشترین عاملان انتحاری شهروندان لیبی و مراکش بودند. این افراد فقط به عراق آمده بودند تا بمیرند.

پیام فیس بوکی مهدی هاشمی از زندان اوین

«مهدی هاشمی بهرمانی» فرزند آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی»، در اولین پیام فیس بوکی خود از اندرزگاه 7 زندان اوین، خطاب به کاربران شبکه ای اجتماعی و ارتباط، داشتن حساب کاربری توییتری را تکذیب و شایعه ای ساخته شده از سوی پرونده سازان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی هاشمی امروز -شنبه- در این پیام نوشته است: 'همانطور که بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی و ارتباطی می دانند اینجانب هرگز حساب کاربری توییتر نداشتم و راستش را بخواهید کار کردن با این ابزار ارتباطی را هم بلد نیستم. از سوی دیگر محوطه زندان اوین یا بندهای آن دارای اینترنت وای فای نیستند که یک زندانی بتواند از درون حیاط زندان خطاب به بیت یکی از مقامات عالی نظام توییت ارسال کند. به همین دلیل شایعه ارسال توییت از محوطه زندان خطاب به مقامات عالی نظام موجب انبساط خاطر و البته تامل درباره یک موضوع مهم شد.

افشاگری داعش درباره طالبان!

داعش با انتشار پیامی ویدیویی طالبان افغانستان را به دروغ گفتن و ارتباط با غرب متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از عناصر داعش در این ویدیو با ادعای اینکه این پیام را از پالایشگاه بیجی فرستاده است، به عناصر خود در افغانستان توصیه می کند که از فتنه‌های داخلی پرهیز کنند.

وی افزود: "پس از آنکه دریافتیم آنچه درباره مرگ ملا عمر می دانستیم - و اینکه او چندین سال قبل مرده است - واقعیت دارد؛ اکنون راز سردرگمی مستمر طالبان را می دانیم."

این عضو داعش، طالبان را به ارسال پیامهایی اطمینان بخش برای سازمان ملل متحد و آمریکا و اروپا، و اعزام سفرا و نماینگان خود برای این کشورها متهم کرد.

داعش در این پیام تأکید کرد که اکنون دروغ طالبان افغانستان درباره اهداف خود و ارتباط این گروه با غرب کاملا مشخص شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها