تحقیقات جدید نشان می دهد که باور داشتن به اضافه وزن و چاقی باعث می شود تا وزن افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۲۶۲۲۱
افزایش وزن ناشی از فکر کردن به چاقی است

بر اساس مطالعات پژوهشگران دانشگاه لیوورپول انگلستان، افرادی که به اضافه وزن و یا چاقی خود اعتقاد دارند و بر آن تاکید می کنند، بیشتر احتمال دارد تا بر وزنشان افزوده شود تا کسانی که خود به این مساله بی توجه بوده و توسط پزشک نسبت به این مساله آگاه می شوند.

دکتر اریک رابینسون، از دانشگاه انجمن روان شناسی، بهداشت و جامعه، در رابطه با این خودباوری و فکر کردن به اضافه وزن می گوید: «درک شما به خودی خود، تنها باعث اضافه وزن فردی می شود که به احتمال زیاد این مساله نتیجه حالت پر تنش و استرس حاصل از درک از اضافه وزن است و این انتخاب شیوه زندگی سالم را مشکل تر خواهد ساخت.»

محققان دریافتند کسانی که تشخیص می دهند اضافه وزن دارند به احتمال زیاد بدنشان در واکنش استرس ناشی از این مساله، به صورت ناخودآگاه به سوی پرخوری تمایل پیدا می کند که در نهایت وزن آنها بالا می رود.

به گزارش مهر، پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در این پروژه برای به دست آوردن نتایج دقیق، ۱۴ هزار فرد بزرگسال را از ایالات متحده امریکا و بریتانیا مورد بررسی و مطالعه قرار دادند. آنها داده های این افراد را از زمان کودکی تا بزرگسالی مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی داده ها نشان می دهد که آگاهی از وزن دقیق خود و باور به داشتن اضافه وزن باعث استرس و پریشانی در فرد می شود. این امر انتخاب درست شیوه زندگی و داشتن رژیم غذایی سالم را تحت تاثیر قرار می دهد و فرد نمی تواند تصمیم درست بگیرد که در نهایت این امر باعث اضافه شدن بیشتر وزن بدن می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها