اگر فردی اهل سفر باشد، به دوری و نزدیکی یا بزرگی و کوچکی کشور مقصد کاری نخواهد داشت؛ حتی با هزینه‌های سفر هم کنار خواهد آمد. پس اگر به یک فرد مشتاق جهانگردی بگوییم، این هفته راهی جزیره‌ای در دریای کارائیب خواهیم شد، خود را مهیای سفر خواهد کرد! این جزیره کوچک که نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت دارد، سالانه میزبان یک میلیون نفر گردشگر خارجی است که از آب و هوای استوایی و مرطوب، سواحل زیبا و آب‌های نیلگون آن لذت می‌برند.
کد خبر: ۸۲۵۵۶۴
بـاید بیـایی و ببینی

جامائیکا، کشوری در قاره آمریکا و عضو کشورهای مشترک‌المنافع است برای آن‌که زمانی مستعمره بریتانیا بوده، هنوز هم ملکه الیزابت دوم را رئیس خود می‌داند. جامائیکا گنجینه‌ای از جواهرات طبیعی را در خود جای داده است. سواحل طلایی، کوه‌های زمرد رنگ، دریاهای فیروزه‌ای، آبشارها، صخره‌های مرجانی، جنگل‌های سبز انبوه، رودخانه‌ها و چشمه‌های آب معدنی، تنها برخی از مناظر و منابع رشک‌برانگیز این جزیره هستند. جای تعجب نیست که دوستداران طبیعت و گردشگران خارجی، مجموعه‌ای از فعالیت‌های هیجان‌انگیز و اماکن زیبا را برای انجام و دیدن در این کشور پیدا می‌کنند؛ از پیاده‌روی و کوهنوردی در جنگل‌های سرسبز گرفته تا اسب‌سواری در مسیر ساحل و غواصی در آب‌های مجاور صخره‌های مرجانی رنگارنگ.

مونتگوبی، اوشو ریوس، نگریل و پورت انتونیو از مراکز اصلی توریستی هستند. بازدیدکنندگان از این مناطق، با مجموعه‌ای متنوع از مراکز اقامتی اعم از استراحتگاه‌های وسیع، ویلاهای لوکس، هتل‌های زیبا تا مهمانخانه‌های روستایی روبه‌رو خواهند شد. مونتگوبی یکی از محبوب‌ترین شهرهای تفریحی است که دارای زمین‌های گلف، رستوران‌ها، مغازه‌ها، گالری‌ها و البته هتل‌ها و استراحتگاه‌هایی می‌باشد که به ساحل راه دارند. در حالی‌که اوشو ریوس بندری است که برای پهلوگیری کشتی‌های کروز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ نگریل به سواحل طولانی منتهی به آب‌های روشن و درختان نارگیل شهرت دارد.

یکی از بهترین سواحل در مونتگوبی، Doctors Cave Beach است که با شن و ماسه‌های سفید رنگ خود در امتداد جامائیکا، زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است. در دهه 1920 میلادی، یک پزشک متخصص استخوان بریتانیایی اعلام کرد که آب این ساحل، از خواص بالای درمانی برخوردار است. همین ادعا باعث شد که بسیاری از مردم از نقاط مختلف جهان به این بخش از مونتگوبی بیایند تا در آب‌های زلال آن شنا کنند. کم‌کم هتل‌هایی ساخته شدند و آن منطقه به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل شد. غاری که ساحل نامش را از آن گرفته بود به خاطر طوفانی در سال 1932 از بین رفت، با این حال همچنان افراد زیادی هر ساله از این محل دیدن می‌کنند.

در پایین «کوه‌های آبی»، پایتخت شلوغ جامائیکا قرار گرفته که نقطه مقابل آرامش مناطق ساحلی است. برای دیدن اماکن تفریحی و تاریخی کینگستون، تورهای گردشگری متعددی برگزار می‌شود. موزه باب مارلی، خوانند مشهور سبک رگی، از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است که هر ساله گردشگران زیادی از آن، که در واقع منزل مسکونی این خوانند بوده، دیدن می‌کنند. تورهای گردشگری، همچنین امکان بازدید از عمارت‌های تاریخی مانند خانه دِوون و بعلاوه دیدن از موزه‌ها بویژه گالری ملی و موزه تاریخ طبیعی را فراهم می‌کنند؛ به موارد بالا می‌توان موسسه موزه‌های جامائیکا در کینگستون را نیز اضافه کرد که طیف گسترده‌ای از تاریخ این کشور از ماقبل تاریخ تا دوران مدرن را شامل می‌شود. پارک امید که از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی منطقه است و همچنین پارک قهرمانان ملی که مجسمه قهرمانان تاریخ جامائیکا در آن به نمایش گذاشته شده، از دیگر اماکن دیدنی شهر است.

* شعار قبلی گردشگری جامائیکا

چطور برویم؟

اگر به فکر سفر به جامائیکا هستید، باید از آن دسته افرادی باشید که در ابتدای متن اشاره شد؛ یعنی فردی اهل سفر که سختی راه برایش چیزی جز لذت نیست! این را برای آن یادآور می‌شویم که تور گردشگری برای جزیره زیبای قاره آمریکا وجود ندارد؛ به این نکته، نبود سفارتخانه در ایران را نیز اضافه کنید. پس باید خودتان دست به کار شوید! در هر حال برای سفر به جامائیکا، در چند کشور توقف خواهید داشت؛ زیرا معمولا از سه کشور انگلستان، کانادا و آمریکا به جامائیکا پرواز مستقیم وجود دارد.

نرگس انصاری / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها