سه شبکه رادیویی جوان تهران و نمایش به مناسبت شهادت امام صادق‌ (ع) ویژه برنامه‌های را تدارک دیده‌اند.
کد خبر: ۸۲۴۸۶۴
تدارک شبکه‌های رادیویی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و شبکه رادیویی جوان تهران و نمیاش به ویژه‌ برنامه‌های «راه آشنا»، «ردپای آفتاب»،«پشت پنجره»، «آیینه آیین»، «عصر صادق» و «مفتاح» و همچنین با نمایش رادیویی «نان و انار» روی آنتن رادیویی می‌رود.

*ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از رادیو تهران

صدای پایتخت در دو روز دوشنبه و سه‌شنبه تدارکات ویژه‌ای را به مناسبت روز شهادت تعبیه کرده است با عنوان‌های:

«عصر صادق»

مهدی رادفر، تهیه‌کننده برنامه «عصر صادق» گفت: این برنامه با موضوع شیعه جعفری و یا پاسخ به پرسش‌هایی چون شیعه جعفری کیست و چه مشخصاتی دارد، سه‌شنبه‌ از ساعت 16 تا 18 با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌آقای شیروانی روی آنتن می‌رود.


وی افزود: پخش بیانات رهبری درباره شیعه سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌آقای شیروانی روی آنتن می‌رود.

وی افزود: پخش بیانات رهبری درباره شیعه، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا کارشناس مذهبی برنامه از دیگر بخش‌های «عصر صادق» است.

گفتنی است؛ علاوه بر این همزمان با تشییع پیکر شهدای گمنام در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران این مراسم‌ها از رادیو تهران اطلاع‌رسانی می‌شود اجرای این برنامه برعهده رضا خضرایی و گزارش‌هایی از فاطمه خوشبختیان و مهدی رادفر است.

«آیینه آیین»

«آیینه آیین» عنوان ویژه برنامه‌ای دیگر از شبکه رادیویی تهران است که با سه موضوع چرایی مذهب شیعه جعفری سیره اخلاقی امام صادق (ع) و عصر امام و مسائل سیاسی در آن دوران در روز سه شنبه از ساعت 9 تا 10:30 با حضور کارشناس حجت‌الاسلام آذر طوسی پخش می‌شود.

همچنین «آیینه آیین» به پخش مدیحه‌سرایی و نوحه‌سرایی از مداحان اهل بیت می‌پردازد.

«مفتاح»

مسابقه «مفتاح» با توجه به مناسبت‌های مذهبی و ملی با شرکت مخاطبان رادیو تهران به صورت زنده اجرا و پخش می‌شود.

این برنامه در دو روز دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 18 تا 19:30 با هدف ارتقای سطح تعلقات جامعه نسبت به عصر امام صادق (ع) و آشنایی با فضایل این بزرگوار به آیتم‌های شخصیت شناسی،‌آثار فرهنگی و معرفی آثار امام جعفر صادق (ع) روی آنتن می‌رود.

لازم به ذکر است؛ شبکه رادیویی تهران به تهیه و پخش یک نمایش رادیویی به نام «نان و انار» و دیگر برنامه‌ها «از تبار آیینه‌ها» و «صبح تهران» می پردازد.

*رادیو نمایش با «نان و انار» در شهادت امام صادق (ع)

به مناسبت شهادت امام شیعیان، شبکه رادیویی نمایش با نمایش رادیویی «نان و انار» به کارگردانی جواد پیشگر پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش به نویسندگی گوران مهر اسماعیلی‌پور آمده است: چندی بود که در میان مردم نام شخصی بسیار برده می‌شد و شهرت او به قدس و تقوا و دیانت پیچیده بود و همه جا عامه مردم سخن از بزرگی و حکمت او می‌گفتند و ...

این نمایش رادیویی به بازیگری هنرمندانی چون: بیوک میرزایی، فریبا متخصص، محسن بهرامی، احمد گنجی، شیوا رفیعیان، احمد ایرانیخواه و محمد آقامحمدی، تهیه کنندگی: فرشاد آذرنیا، صدابرداری: رضا طاهری و افکت: نازنین حسن‌پور سه‌شنبه 20 مرداد ماه ساعت 8:30 به اجرا درمی‌آید.

«راه‌ آشنا» جایگزین «پیشخان عصر» می‌شود

علیرضا محمدنیا در خصوص دو ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: «راه‌ آشنا» عنوان برنامه‌ای است که در دور روز دوشنبه و سه‌شنبه جایگزین برنامه «پیشخان عصر» به محوریت اهمیت بالای شیعه جعفری و تلاش‌های این بزرگوار در دوران زندگی خودشان و متوقف شدن سیاست‌های عصر امام صادق‌ (ع) است.

وی افزود: این برنامه بیشتر جنبه‌ علمی دارد که با حضور دو کارشناس آقای حسینی و رجبی و با اجرای سیاوش عقدایی دوشنبه ساعت 19-20 به روی آنتن می‌رود.

همچنین این تهیه کننده رادیو جوان از ویژه برنامه «ردپای آفتاب» در روز سه‌شنبه بیان کرد: این برنامه به تحلیل و بررسی توحید مفضل و پیرامون موضوع چرایی عنوان صادق برای امام شیعیان و جذب جوانان و تدریس این بزرگوار دارد. دو بخش کارشناسی با حضور هانی چی‌‌چیان و کاظم رجبعلی و همچنین قسمت نمایشی مناظره بین شاگردان امام جعفر صادق (ع)، حشام ابن ملک با عمر بن لبید می‌پردازد.

محمدنیا در آخر در خصوص عوامل برنامه‌ساز این دو برنامه اظهار داشت: فرزاد محمدی راد هماهنگی، مهدی رسولی نویسنده و بنده تهیه کنندگی این دو ویژه برنامه «راه آشنا» و «رد پای آفتاب» بر عهده دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها