سالهای گذشته اقدامات زیادی برای ساخت پل جایگزین و خارج کردن این پل از زیر بار ترافیک انجام شده اما تردد وسایل نقلیه از روی پل و عبور جاده از زیر پل، همچنان این اثر تاریخی را تهدید میکند.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان بابل درباره مجتمع سلمان ـ که امروزه بر سر راه پل محمدحسنخان قرار گرفته- به مهر گفت: حرفهای زیادی برای حفظ یا تخریب اجباری این سازه و توسعه راه ارتباطی و کاهش ترافیک بخشهای جنوبی بابل مطرح شده است.
التفات ابوذری افزود: تخریب این بنا که روزی تجارتخانه روسها بوده و قدمتش به اواخر دوره قاجار و پهلوی اول برمیگردد، با توجه به این که سال ۷۸ با شماره ۲۳۵۲ به ثبت رسیده، غیرممکن است و زمان میطلبد تا با راهحل منطقی، هم این میراث را حفظ کنیم و هم منافع مردمی حفظ شود. وی گفت: سال قبل قرار شد پل سومی روی این رودخانه ساخته و از این میراث با ارزش حفاظت شود، اما به علت کارشناسی نادرست، ساخت پل جدید باعث تخریب بناهای تاریخی چون تجارتخانه سلمان میشود. این تجارتخانه به علت نبود بودجه کافی، سالیان زیاد در دست بهزیستی و بخش خصوصی بود.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه