آرسن ونگر در 13 رویارویی‌اش در 11 سال گذشته مقابل ژوزه مورینیو هرگز به پیروزی نرسید؛ اما سرمربی توپچی‌ها می‌تواند امیدوار باشد که با خرید پتر چک از رقیب لندنی، به طلسم ناکامی‌هایش مقابل آقای خاص پایان بدهد.
کد خبر: ۸۲۱۶۷۳
خرید پتر چک از چلسی

برای آرسنالی‌ها، خرید پتر چک می‌تواند نقطه عطفی در رقابت با بهترین‌های لیگ برتر و چمپیونزلیگ باشد. ونگر همچنین در همه این سال‌ها تلاش کرد در جنگ لفظی با مورینیو کوتاه نیاید، اما کمتر توانست در مقابل بزرگ‌ترین تخصص مربی پرتغالی، کاری از پیش ببرد. در یکی از همین جنگ‌های لفظی بود که مورینیو در اشاره به قهرمان نشدن آرسنال در لیگ برتر از سال 2004، ونگر را «متخصص ناکامی» توصیف کرد.

رقیب تمام عیار

آرسنال اکنون آماده است در فصل پیش‌رو، یک رقیب تمام عیار برای فتح قهرمانی لیگ برتر باشد و اگرچه با خرید پتر چک، آرسنال به همه آنچه لازم دارد نرسیده، اما بی‌تردید حضور او در جمع توپچی‌ها می‌تواند تاثیری قابل توجه در حضور این تیم در جمع مدعیان قهرمانی داشته باشد.

مورینیو هیچ علاقه‌ای برای فروش چک به رقیب همشهری نداشت و حتی در رسانه‌ها اعلام کرد ترجیح می‌دهد این دروازه‌بان باتجربه را به تیمی در خارج از لیگ برتر بفروشد و به همین دلیل به پیشنهادهای اولیه آرسنال پاسخ منفی داد.

اما تصمیم‌گیری نهایی در این مورد نه به‌عهده مورینیو، که با رومن آبراموویچ بود و مالک روس چلسی در نهایت تصمیم گرفت به دلیل خدمات 11 ساله چک در استمفوردبریج، با تصمیم او برای پیوستن به یک تیم لندنی موافقت کند.

آرسنال برای سال‌ها تیمی بود که بهترین بازیکنانش را به دیگر رقبا واگذار می‌کرد. در سال‌های اخیر بود که منچسترسیتی چند ستاره این تیم از جمله سمیر نصری را به خدمت گرفت و رابین فن‌پرسی هم سال 2012 با انتقالی 29 میلیون یورویی راهی منچستریونایتد شد.

اما در یکی از معدود نقل و انتقالات مستقیم بین دو رقیب همشهری، این تیم ونگر می‌تواند برنده لقب بگیرد. آرسنال بعد از جدایی ینس لمان، هرگز نتوانسته بود یک دروازه‌بان مطمئن به خدمت بگیرد و در همه این سال‌ها همواره از نداشتن یک گزینه مناسب درون دروازه ضربه خورد.

حتی در فصلی که پتر چک بیشتر روی نیمکت نشست، ژوزه مورینیو او را یکی از سه دروازه‌بان برتر دنیا توصیف کرد و 16 بار در همه رقابت‌ها او را به میدان فرستاد. اگر چک جایگاهش در ترکیب اصلی چلسی را به تیبو کورتوا واگذار کرد، اما همچنان در سطح بالاتری از داوید اوسپینا و وویژیک شزنی قرار دارد.

همان‌طور که خرید الکسیس سانچز از بارسلونا در تابستان گذشته، توان هجومی آرسنال را چند برابر کرد، حضور چک در درون دروازه هم می‌تواند سد محکمی پشت خط دفاعی این تیم بسازد.

شانس قهرمانی

جان تری، کاپیتان چلسی معتقد است پتر چک می‌تواند 15ـ12 امتیاز در هر فصل برای تیمش به دست بیاورد؛ ادعایی که اصلا بیراه نیست و با توجه به این‌که آرسنال فصل گذشته با 12 امتیاز اختلاف نسبت به چلسی در رتبه سوم لیگ برتر قرار گرفت، با به خدمت گرفتن این دروازه بان باتجربه می‌تواند به قهرمانی امیدوارتر شود.

چک نه‌تنها از لحاظ کیفیت فنی می‌تواند کمک زیادی به آرسنال کند، بلکه ذهنیت پیروزی خواه او روی هم‌تیمی‌هایش نیز تاثیرگذار خواهد بود. او می‌تواند اعتماد به نفس خط دفاعی آرسنال را افزایش دهد و باعث افزایش انسجام آن شود.

او با چهار قهرمانی در لیگ برتر، چهار قهرمانی در FA Cup، یک قهرمانی در لیگ اروپا و یک قهرمانی در چمپیونزلیگ از تجربه بالایی برخوردار است که بسیار به کار آرسنالی‌ها خواهد آمد. چک یک خرید بی‌نقص در منطقه‌ای است که آرسنال بوضوح در آن مشکل داشت. اگر ونگر بتواند تا پایان بازار نقل و انتقالات تابستانی، یک مهاجم و یک هافبک دفاعی مناسب به تیمش اضافه کند، می‌تواند فصل را به عنوان جدی‌ترین رقیب چلسی آغاز کند.

ونگر با خرید چک توانست یک پیروزی بزرگ در خارج از زمین مقابل دشمن قدیمی‌اش به‌دست بیاورد و این می‌تواند مقدمه‌ای برای رقم زدن اولین پیروزی‌اش مقابل آقای خاص در درون زمین باشد.

منبع: goal.com

بهنام جعفرزاده

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها