یک روز بر طبل تفکیک می‌کوبند، یک روز پرچم‌های سفید خود را بالا برده و از به صلاح نبودنش دم می‌زنند؛ این داستان تصمیم‌گیری برخی مسئولان در حوزه جوانان است.
کد خبر: ۸۲۱۱۰۰
یک بام و دو هوا با جوانان

برخلاف این که بیشتر آنها پیدا و پنهان تاکید می‌کنند براساس مطالعات انجام شده بخش جوانان از ورزش باید جدا شود؛ اما به نظر می‌رسد هنوز خیلی‌ها به این باور نرسیده‌اند و فقط به دنبال صحبت کردن از مسائلی هستند که به جوانان مربوط می‌شود. عده‌ای تلاش می‌کنند نشان دهند دغدغه جوانان را دارند تا به این شکل به اهداف خود برسند؛ زیرا جمعیت جوانان کشور حدود 24 میلیون نفر برآورد می‌شود و جلب نظر آنها می‌تواند موفقیت‌های بزرگی در پی داشته باشد. اما به نظر نمی‌رسد برای برخی این گروه بزرگ ارزش وقت گذاشتن داشته باشد، این را می‌توان از تصمیم‌های ناپخته‌ای که تاکنون در حوزه جوانان گرفته شده، حدس زد.

ماجرا از این قرار است که با روی کار آمدن دولت یازدهم زمزمه‌های جدایی بخش جوانان از ورزش قوت گرفت؛ اما دیروز وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه گردهمایی سراسری مسئولان جوانان وزارت ورزش و جوانان دوباره به مساله تفکیک جوانان از ورزش پرداخت. آن‌طور که مهر گزارش داده محمود گودرزی درباره آخرین خبرها در این حوزه گفته برای لایحه‌ تفکیک جوانان از ورزش ۳۰ نفر از اعضای شورای راهبردی جوانان تصمیم‌گیری کرده‌اند و در کمیسیون اجتماعی دولت دوستان با توجه به سیاست‌های موجود، تصمیم گرفته‌اند که فعلا جایز نیست دولت مصوبه‌ای را که دو سال از عمر آن می‌گذرد، نقض کند.

این در حالی است که باید تاکید کرد تازه بودن این مساله نکته‌ای نیست که به یکباره مشخص شود و نمی‌توان از آن به عنوان دلیل قانع‌کننده‌ای برای تغییر رویکرد نام برد؛ زیرا چنین آزمون و خطایی سبب شده رسیدگی به امور جوانان به فراموشی سپرده شود. برای نمونه پافشاری بر جدایی بخش ورزش و جوانان و نگهداری مدیران و اذهان عمومی در تعلیق در این مدت سبب شده این بخش کارایی چندانی نداشته باشد به همین دلیل این روزها بسیاری از پیگیری‌ها در حوزه جوانان متوقف شده، مثلا حدود شش ماه است که سه اداره کل معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بدون مدیرکل در حال فعالیت است.

بنابراین باید از مسئولان خواست برای بهبود شرایط جوانان اندکی از مقام شعار و وعده فراتر رفته و به دغدغه‌های این گروه آسیب‌پذیر بیش از پیش بپردازند.

مهدی آیینی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها