طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۲۰۱۰۶
هیرو مرتضوی

سیاست روز : د‌وست ند‌اشتیم ولی جهنم و ضرر

سازمان هواشناسی کشور: اعتقاد‌ی به غافلگیر شد‌ن ند‌اریم.
به نظر شما این سازمان به کد‌ام یک از گزینه‌های زیر اعتقاد‌ د‌ارد‌؟
الف) گرمای پنجاه و پنج د‌رجه اهواز
ب) عمه‌ی رهبر کره شمالی
ج) روح آلبرت انیشتین
د‌) کلا به چیزی اعتقاد‌ ند‌ارد‌.

سرپرست سازمان امد‌اد‌ و نجات جمعیت هلال‌احمر: همه سیل‌زد‌گان به کمک نیاز ند‌اشتند‌ و د‌ر جاهایی که امد‌اد‌رسانی لازم بود‌ آب‌های آشامید‌نی و "حتی" مواد‌ غذایی توزیع شد‌ه است.
منظور از قید‌ "حتی" د‌ر عبارت فوق کد‌ام است؟
الف) کوفتشان بشود‌.
ب) منت سرشان گذاشتیم.
ج) د‌وست ند‌اشتیم ولی جهنم و ضرر!
د‌) ما همچین سازمان د‌ست و د‌ل‌بازی هستیم.

عبارت زیر از کیست؟
وقتی اهلیت از تهران رفت، کم‌کم سیستم عصبی نسبت به فضای شهری قطع شد‌ و همه بی‌تفاوت شد‌ند‌.
الف) سقراط
ب) پروفسور حسابی
ج) جناب‌خان
د‌) علیرضا بهشتی - رئیس اسبق سازمان گرد‌شگری -

شرق:هیرو مرتضوی

ما تا الان فکر می‌کردیم جلسات با وقت قبلی شوخی‌بردار نیست. اما دیروز که جلسه دادگاه مرتضوی برگزار نشد و قاضی کشکولی گفت جلسه بعدی دادگاه مرتضوی در تاریخ ۱۰ مرداد برگزار می‌شود، فهمیدم دنیا خیلی هم جدی نیست و می‌شود با همه‌چیز شوخی کرد.

قاضی کشکولی به فارس گفت: «به دلیل تأخیر بیش‌ازحد سعید مرتضوی، امروز جلسه دادگاه تشکیل نشد».
ما جلسه دادگاه که هیچی، پارکبان زنگ می‌زند و می‌گوید: «بیا ماشین را جابه‌جا کن»، با سر می‌دویم. باور کنید با سر می‌دویم. حالا ما اصلا ماشین نداریم‌ها. اما می‌گوییم خب این چیزها شوخی‌موخی نیست.
یا چه می‌دانیم سال پیش از دفتر وکیل زنگ زدند گفتند چرا مهریه زنت را ندادی؟ ما را می‌گویی؟ ما که اصلا زن نداریم ولی الان یک‌سال است برای اینکه حسن‌نیتمان را ثابت کنیم داریم ماهانه مهریه 20 نفر را که مهریه زنشان را نمی‌دادند، می‌دهیم.
یا حتی از وقتی قرار شد ایران و 1+5 حالت توافق پیدا کنند، ما برای اینکه اولتیماتومی ندهند و دوباره حساس نشوند، خودمان دیگر نه زیرزمین رفتیم نه کیک پختیم، مبادا ماهواره‌های جاسوسی‌شان بگویند عالمی توی زیرزمین دارد کیک زرد می‌پزد. (می‌دانید که بعد از آن دختربچهه که آقای احمدی‌نژاد گفت، خارج کلا روی زیرزمین ما حساس شد).
حالا این وضعیت ماست. بزنم به تخته. دروغ چرا؟ به‌جان عالمی، آدمی از حسادت می‌ترکد. انگار فیلم بروس‌ لی است که با یک‌ دست همه را ناکار می‌کند. راستش را بخواهید ما از الان طرف‌دار دوآتشه سعید مرتضوی هستیم. اصلا مرتضوی هیرو و قهرمان ماست: هیرو مرتضوی. برای مایی که آدم‌های ضعیفی هستیم، آدم‌های قوی قهرمان هستند.
پس بنده در همه انتخابات‌ها از مرتضوی حمایت می‌کنم. در ضمن به نظر ما ۱۰ مرداد هم تأخیر بیش‌ازحد کن و دادگاه را تعطیل ‌کن؛ دمت‌گرم قهرمان.

کیهان:مفت‌خورها

گفت: فابیوس، وزیرخارجه فرانسه برای زمینه‌سازی حضور فرانسه در بازار 80 میلیونی کشورمان آماده سفر به ایران است.
گفتم: بعد از آنهمه دشمنی فرانسه با ایران و گربه‌رقصانی در ادامه تحریم‌ها با چه رویی عازم ایران است؟
گفت: تازه همین فابیوس بود که با فروش خون‌های آلوده به ویروس ایدز چند هزار نفر از هموطنانمان را به این بیماری خطرناک مبتلا کرد.
گفتم: فابیوس از پادوهای اسرائیل نیز هست و «اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود «فابیوس» فقط وزیر خارجه فرانسه نیست بلکه نماینده اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز هست!
گفت: با این حال، چرا مسئولان کشورمان به این جرثومه‌های فساد اجازه ورود به ایران را می‌دهند؟ به قول یکی از مفسران اقتصادی، این گرگ‌های گرسنه اگر تا خرخره نخورند دست از سر منابع کشورمان بر نمی‌دارند.
گفتم: چه عرض کنم؟! می‌گویند دو تا آدم مال مفت‌خور و شکمو داشتند با ولع غذای مفت می‌خوردند، ناگهان یکی از آنها ترکید و آن یکی با حسرت گفت؛ خوش به حالت که بالاخره سیر شدی!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها