افخمی‌راد: لغو احتمالی تحریم‌ها بسرعت بر اقتصاد اثر نمی‌گذارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی گفت: نباید انتظار داشته باشیم اعلام احتمالی لغو تحریم‌های ایران در مدت کوتاهی تاثیر خود را بر اقتصاد بگذارد.
کد خبر: ۸۱۹۲۶۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ولی‌الله افخمی‌راد در برنامه تیتر امشب سه‌شنبه شب شبکه خبر افزود: در این چندسالی که تحریم بوده‌ایم، سازوکارهای بین‌المللی مرتبط با تامین، تولید و خرید کالا و نقل و انتقال پول دچار مشکلات اساسی شده است و نیاز به گذشت زمان دارد تا این مسائل حل شود. وی اظهار کرد: تحریم‌ها هزینه تمام شده کالا و قیمت محصولات تولیدی را افزایش و در نتیجه قدرت خرید مردم کاهش داد. افخمی‌راد افزود: تحریم‌های بانکی هم هزینه‌های نقل و انتقال پول را افزایش داد و موجب افزایش هزینه‌های تولید شد و در نتیجه رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی را در مقایسه با دیگر کشورها کاهش داد. معاون وزیر صنعت در توسعه روابط اقتصادی خاطرنشان کرد: این‌که تصور کنیم اکنون حجم عظیمی از ارز آماده ورود به کشور است، صحیح نیست و تحصیل ارز از محل فروش نفت نیز بسرعت میسر نمی‌شود و قیمت نفت نسبت به سال‌های گذشته پایین است.

وی افزود: تا اقدامات فنی و مهندسی برای تجهیز چاه‌های نفت انجام شود و بازار از دست رفته خود در بخش نفت را به دست بیاوریم، زمان می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها