قطعی مکرر آب روستاها در شهرستان هویزه

کمبود و جیره‌بندی آب در روستاهای شهرستان هویزه استان خوزستان، روستاییان را به ستوه آورده به‌گونه‌ای که در کنار نبود آب دائم و مستمر برای مردم، احشام نیز در حال تلف شدن هستند.
کد خبر: ۸۱۹۱۷۰

اهالی این روستا از قطعی شبانه آب، کیفیت نامطلوب و فشار بسیار پایین آب رنج می‌برند. قطعی آب از سویی و شوری بیش از اندازه آب آشامیدنی روستاهای اطراف هویزه از سویی دیگر باعث نارضایتی روستاییان شده است.

احمد صالحی، ساکن روستای سمیده از توابع بخش مرکزی هویزه در گفت‌وگو با مهر با اشاره به ساعات قطع آب در این روستاها گفت: شبکه آب روستا از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۷ تا ۲۱ شب فعال است و در بقیه ساعات شبانه‌روز قطع می‌شود. تصفیه نادرست و وجود فضولات در شبکه آب نیز یک حکایت دیگر از معضلات آب آشامیدنی روستاییان است.

این روستانشین بخش مرکزی هویزه افزود: فشار آب در بسیاری از نقاط بسیار پایین است و مردم مجبورند از پمپ‌های برقی استفاده کنند، همچنین قطعی مکرر آب به تلف شدن احشام و دام روستانشینان منجر شده است.

وی با اشاره به استفاده مردم از مخازن برای ذخیره‌سازی آب گفت: مردم روستا برای حل این مشکل مجبور به خرید مخازن به‌منظور ذخیره‌سازی آب و استفاده در مواقع قطعی شبکه آب آشامیدنی هستند.

‌صالحی ادامه داد: به علت فشار کم آب شبکه در روستاهای دوردست، آبرسانی به‌صورت انتقال به‌وسیله تانکرهای آبرسانی صورت می‌گیرد.

سلیم بوعذار از ساکنان روستای هوره عاگول از توابع بخش نیسان شهرستان هویزه نیز گفت: شبکه آبدهی در این روستا در طول شبانه‌روز فقط هشت ساعت آب این مناطق را تأمین می‌کند و در بقیه ساعات با قطعی آب مواجه هستیم.

وی با اشاره به کیفیت نامطلوب آب آشامیدنی افزود: کیفیت آب روستا بسیار پایین و تا حدودی شور است و روستاییان آب تصفیه‌شده را همچون دیگر مردم خوزستان خریداری می‌کنند که هزینه‌های اضافی بر مخارج روزانه آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها