نوبخت: مجوز افزایش قیمت کالاهای اساسی را صادر نکرده‌ایم

در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته پیش از مجوز دولت برای افزایش 6 درصدی 18 قلم کالای اساسی خبرداده بود، سخنگوی دولت این موضوع را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۱۸۸۵۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت دیروز در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید وزیر صنعت اعلام کرده دولت مجوز افزایش 6 درصدی کالاهای اساسی را صادر کرده است، گفت: از اظهارنظر وزیر صنعت بی‌اطلاعم، اما اعلام می‌کنم دولت مجوز افزایش 6 درصدی قیمت کالاهای اساسی را صادر نکرده است.

این تکذیب در حالی رخ می‌دهد که تاکنون چند چالش میان سخنگوی دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت رخ داده است، به طوری که محمدرضا نعمت‌زاده موضوعی را اعلام اما نوبخت آن را تکذیب و حتی علنا از وزیر صنعت گله کرده است. پرداخت نشدن سهم تولید از درآمد هدفمندی یارانه‌ها و افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات، برخی از این چالش‌ها به شمار می‌رود که نوعی اختلاف در تیم اقتصادی دولت را تداعی می‌کند؛ هرچند تکذیب‌های سخنگوی دولت بعدا توسط دیگر مقامات دولتی تکذیب می‌شود که نمونه آن آغاز حذف یارانه پردرآمدها بود که به‌رغم تکذیب نوبخت، توسط علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تائید شد. بنابراین شاید یکی از ریشه‌های این تکذیب‌ها و تناقض‌گویی‌ها در چند پارگی و جزیره‌ای بودن دستگاه اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری باشد.

سخنگوی دولت همچنین با رد گمانه‌زنی‌ها درباره ورود کالاهای خارجی به ایران گفت: اگر قرار باشد واردات داشته باشیم این واردات صرفا برای تامین مواد اولیه و تبدیل آن به ارزش افزوده انجام خواهد شد و برای واردات کالاهای ساخته شده نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها