حکم قصاص مرد جوانی که پسرعمه اش را بخاطر مجسمه عتیقه پس از قتل با اره برقی مثله کرده بود در دیوان عالی کشور تایید شد.
کد خبر: ۸۱۸۷۴۶
مثله کردن پسر عمه با اره برقی بخاطر مجسمه عتیقه

26 اردیبهشت سال 91 مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران از ناپدید شدن پسرش خبر داد و گفت: پسرم به نام «سلیمان» دیروز از خانه بیرون رفت اما دیگر بازنگشت، داشتیم به دنبال او می گشتیم که روز بعد یک مرد ناشناس با ما تماس گرفت و گفت که پسر مرا گروگان گرفته و باید در ازای آزادی فرزندم به او پول بدهیم.

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تلاش در این خصوص آغاز شد.

در ادامه تحقیقات پلیس به ردیابی شماره تماس مرد ناشناس پرداخت و در نهایت موفق شد متهم که پسردایی سلیمان بود را شناسایی و دستگیر کند.

متهم در بازجویی ها با اعتراف به قتل سلیمان گفت: سلیمان یک مجسمه عتیقه داشت. روز حادثه او به خانه ام درتهران پارس آمد و مجسمه را هم با خودش آورد ولی با هم درگیر شدیم.

ما هر دو اسلحه داشتیم که درگیری بالا گرفت و در آن بین یک تیر از اسلحه ام شلیک شد و سلیمان جان خود را از دست داد. برای همین جسدش را به حمام بردم و با اره برقی مثله کردم و آن را به رودخانه ای درحوالی جاده آبعلی انداختم.

با اعتراف این پسر، وی پس از صدور کیفرخواست پرونده اش در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

در این جلسه پدر و مادرمقتول درخواست قصاص کردند. متهم هم ادعای تازه ای مطرح کرد و گفت: پسرعمه ام روز حادثه همراه یک دختر به خانه ام آمد و گفت یک مجسمه طلا دارد که می خواهد آنرا به شمش تبدیل کند. او همراه دختر غریبه به سفر رفت. از آن شب به بعد هیچ خبری از او نداشتم تا اینکه بازداشت شدم. باورکنید من بیگناهم و تحت فشار در اداره اگاهی قتل را گردن گرفتم.

هنوز هیچ اثری از جنازه به دست نیامده و ممکن است سلیمان زنده باشد. با وجود این اظهارات متهم در پایان جلسه به قصاص محکوم شد.

این حکم در شعبه 16 دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه همعرض فرستاده شد.

متهم این بار دردومین جلسه محاکمه خود درشعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران باز هم سناریوی جدیدی مطرح کرد و گفت: پسرعمه ام به تنهایی به خانه ام آمد و باهم مواد کشیدیم.او در حال بازی با اسلحه های من بود که صدای شلیک شنیدم و او را غرق خوندیدم.

در پایان این جلسه هم متهم بار دیگر به قصاص محکوم شد.

صبح روز گذشته این حکم در شعبه 16دیوان عالی کشور تایید شد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها