هشدار ویژه مسئولان برقی؛

آغاز خاموشی‌های گسترده در پساتحریم

پیک مصرف برق ایران روز گذشته در حالی با عبور از خط قرمز در محدوده بالای ۵۰ هزار مگاوات جا خوش کرد که خاموشی‌های پراکنده برق تابستانی در تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۸۱۶۲۶۸
مصرف برق از خط قرمز عبور کرد

در بیستمین روز تابستان در نهایت اوج مصرف برق ایران از خطوط قرمز تعیین شده توسط مسئولان وزارت نیرو عبور کرد و با ثبت یک رکورد جدید در محدوده ۵۰ هزار و ۱۷۸ مگاوات جا خوش کرد.

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته شنبه ۲۰ تیر ماه در ساعت ۱۴:۲۶ بعد از ظهر بیش از ۵۰ هزار و ۱۷۸ مگاوات برق مصرف شد و در پیک شبانه هم اوج مصرف برق از مرز ۴۸ هزار و ۵۳۰ مگاوات عبور کرد.

همزمان با افزایش و جهش قابل توجه مصرف برق در کشور، ذخیره تولید برق نیروگاه‌های ایران هم تا سطح ۵۹۲ مگاوات کاهش یافت. با این وجود جهش تابستانی مصرف برق کشور تاکنون تاثیری در کاهش حجم صادرات و افزایش واردات برق نداشته است.

از این رو روز گذشته در حالی حدود هزار و ۴۷۴ مگاوات برق به ترکیه، عراق، اقلیم کردستان عراق، پاکستان و افغانستان صادر شده است که حدود ۱۸۰ مگاوات برق از ترکمنستان و ارمنستان وارد کشور شده است.

همچنین روز گذشته میزان مصرف برق صنایع کشور حدود سه هزار و ۴۶۳ مگاوات بوده که کاهش قابل توجه ای نسبت به هفته های گذشته نداشته است.

با ثبت رکوردهای جدید مصرف برق تابستانی، خاموشی های پراکنده و بعضا برنامه ریزی شده‌ای در سطح شبکه توزیع برق تهران گزارش شده است که پائین بودن ظرفیت انتقال و توزیع برق عامل این گزارش‌های پراکنده از سوی مسئولان شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام می شود.

سید محمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره دلایل خاموشی های پراکنده در سطح پایتخت، می گوید: «مصرف برق که افزایش می‌یابد کابل‌های برق نمی‌توانند بار انرژی را انتقال دهند و وقتی بار انرژی از ظرفیت کابل بالاتر می‌رود این انتقال نمی‌تواند انجام گیرد و در نتیجه به طور اتوماتیک کابل سوخته و خاموشی اتفاق می افتد.»

سید زمان حسینی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران، شرط پشت سر گذاشتن تابستان بدون خاموشی را ۱۰ درصد صرفه جویی مشترکان اعلام کرد و یادآور شد: خاموش کردن هر رشته لامپ اضافی از راهکارهای آسان برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق است و درخواست صنعت برق از مشترکان این است که در مصرف برق نهایت دقت را انجام دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها