برق همدان آماده عبور از پیک‌بار تابستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان مطرح کرد؛

برق همدان آماده عبور از پیک‌بار تابستان

معاون وزیر نیرو خبر داد:

خط قرمزهای مصرف برق در تابستان

معاون وزیر نیرو خط قرمز پیک مصرف برق تابستان سال جاری را ۵۱ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: اگر مشترکان ۱۰ درصد در مصرف برق در ساعات پیک صرفه‌جویی کنند، تابستان بدون خاموشی سپری خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۹۹۳۶
خط قرمزهای مصرف برق در تابستان

هوشنگ فلاحتیان درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف برق کشور در آستانه فصل تابستان، گفت: در حال حاضر تعمیرات اساسی و دوره ای تمامی نیروگاه ها، شبکه انتقال و تاسیسات صنعت برق کشور انجام شده است و صنعت برق برای تامین انرژی تابستانی مشترکان در آمادگی کامل قرار دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون حدود سه هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی نصب و در مدار بهره برداری قرار گرفته است، افزود: در مجموع برای تابستان سال جاری تا سقف ۵۱ هزار مگاوات پیش بینی پیک مصرف برق شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر مشترکان برای فصل تابستان دست کم در ساعات پیک ۱۰ درصد صرفه جویی و مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند، هیچ گونه مشکلی به منظور تامین برق تابستانی وجود ندارد، اظهار کرد: تمامی تمهیدات برای مدیریت مصرف برق تابستانی انجام شده و با صرفه جویی مردم تابستان سال جاری بدون خاموشی و هیچ گونه چالشی در تولید، انتقال و توزیع برق پشت سر گذاشته خواهد شد.

وی، خط قرمز مصرف برق در ساعات پیک تابستان سال جاری را حدود ۵۱ هزار مگاوات عنوان کرد و افزود: هر چه از پیک ۵۱ هزار مگاواتی مصرف برق عبور کنیم قطعا مجور به مدیریت مصرف برق در ساعات بار و پیک خواهیم شد.

فلاحتیان با یادآوری اینکه قطعا با کاهش پیک مصرف برق به زیر ۵۰ هزار مگاوات مشکلات تامین برق تابستانی مشترکان هم کاهش می یابد، تاکید کرد: امیدواریم برای تابستان سال جاری مجبور به اعمال خاموشی‌ها نشویم و با همکاری مردم و به ویژه مدیریت و صرفه جویی در ساعت پیک مصرف مشکلات به حداقل کاهش می یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: از مشترکان درخواست می شود در ساعات پیک مصرف شامل ۱۱ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر و ۱۷ بعد از ظهر تا ۲۳ شب با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و وسایل برقی اضافی در مصرف برق مدیریت و صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا امکان استفاده همه مردم از این انرژی پاک فراهم شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها