مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت:

افزایش منبع تامین آب شهر گِرمی

منبع تامین آب شهر گِرمی با بهره‌برداری از طرح برداشت و انتقال آب از روستای تنگ به این شهر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۴۶۸۱۱۱

افزایش منبع تامین آب شهر گِرمی

به گزارش جام جم آنلاین،مسعود خیرجو در آئین بهره برداری از طرح انتقال آب به شهر گرمی اظهار کرد: این طرح در واقع عملیات زهکشی برای آبرسانی به شهر گرمی است و منبع آب از روستای تنگ در بخش مرکزی این شهر تامین شده است.
وی افزود: عملیات اجرای این طرح از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و برای این طرح، یکهزار و ۳۰۰ متر لوله گذاری و ۹ حوضچه شیرآلات احداث شده است و بر حسب فصول پر آب یا کم آب از ۲۰ تا ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب را به شهر گرمی منتقل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: این طرح در واقع ظرفیت جدیدی برای تامین آب شهر گرمی است و آب سالم و پایدار ۳۲ هزار نفر از جمعیت گرمی را تا افق سال ۱۴۲۰ تامین خواهد کرد.
خیرجو افزود: برای اجرای طرح برداشت و انتقال آب از آبگیر روستای تنگ و تکمیل تاسیسات مربوطه تا انتقال به شهر گرمی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیز در این آئین، تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان برای پایداری و سلامت آب مصرفی شهروندان را ستود و بر استمرار خدمات رسانی به هم استانی‌ها بخصوص در مناطق کم آب تاکید کرد.
شهرستان گرمی مغان با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن شهر گرمی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها