انفجار کنورتور شماره 2 بخش فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، سه کشته و شش زخمی برجای گذاشت. وضع سه نفر از مجروحان وخیم است.
کد خبر: ۸۱۵۶۹۲

به گزارش فارس، ساعت 3 و 37 دقیقه بامداد پنجشنبه گذشته انفجاری در بخش فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در قسمت کنورتور شماره 2 رخ داد که در این حادثه سه کارگر کارخانه ذوب‌آهن کشته و شش نفر دیگر مصدوم شدند.

محمدرضا کجباف، مدیر روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در این باره گفت: روح‌الله حاج‌حیدری از شهرستان خمینی‌شهر، عباس حیدری و محمدکاظم طالبی از چمگردان لنجان، کشته شدگان این حادثه و اکبر خداپرست، مجید بابایی و غلامعلی خاشعی سه مصدومی هستند که 30 تا 40 درصد دچار سوختگی شده‌اند و وضع جسمانی مجید بابایی وخیم است. حسین ادیبی، احمدرضا مرادی و منصور شریفی نیز در این حادثه مجروح شده بودند که سرپایی درمان شدند.

علت فنی بروز این حادثه از سوی کارشناسان شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در دست بررسی است اما به استناد اطلاعات اولیه، موارد ایمنی رعایت شده بود و عامل انسانی نیز در این حادثه دخیل نبوده است.

بر اساس اطلاعات واحد روابط عمومی این شرکت، تولید در کنورتور شماره 2 برای ساعاتی متوقف شده وشرایط در این واحد به روال عادی بازگشته است.

سرپرست ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در این باره گفت: این انفجار از نوع حوادثی است که بندرت شاهد وقوع آن طی این سال‌ها بوده‌ایم. حادثه در حالی رخ داده که تمام نکات ایمنی رعایت شده بود به همین دلیل تحقیقات کارشناسان برای بررسی بیشتر ادامه داردو علت آن طی چند روز آینده اعلام خواهد شد. ذوب‌آهن مجهز به سه کنورتور است که این حادثه در یکی از کنورتورها وبر اثر پرتاب ذوب، صورت گرفته است.

مجید مرادیان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بخشی از کار در کارخانه با قراضه‌های آهن است که اگر در این قراضه‌ها کمی ناخالصی مثل آب وجود داشته باشد، هنگام پرس احتمال وقوع انفجار پیش می‌آید. از شش زخمی حادثه، سه نفر سرپایی درمان شدند و سه نفر دیگر همچنان بستری بوده و وضع آنها وخیم است که در صورت نیاز، مقدمات اعزام آنها برای درمان به خارج از کشور فراهم خواهد شد. خط تولیدی هم‌اکنون در حال فعالیت بوده و این حادثه خللی در تولید فولادسازی ایجاد نکرده است.

فریدون عابدینی، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان در این باره به مهرگفت: در حادثه ذوب‌آهن تنها سه مصدوم را به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان منتقل کردند که دچار سوختگی ۳۰ تا ۵۰ درصد هستند. مصدومان این حادثه که بین ۳۰ تا ۳۵ سال دارند از سه ناحیه صورت، دست و پا دچار سوختگی شدند. سوختگی این مصدومان در این بیمارستان قابل درمان است و از نظر ما نیازی به انتقال آنها به خارج از کشور نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها