یک محقق و مدرس طب سنتی با بیان اینکه بهترین نوشیدنی در ماه رمضان نوشیدنی است که حرارت بدن و خشکی را کاهش دهد, بهترین نوشیدنی‌ها در ماه مبارک رمضان را معرفی کرد.
کد خبر: ۸۱۵۱۹۴
نوشیدنی در ماه رمضان باید حرارت بدن و خشکی را کاهش دهد

یوسف اصغری محقق و مدرس طب سنتی درباره تدابیر نوشیدنی‌ها و میوه‌ها در ماه رمضان اظهار کرد: بهترین نوشیدنی در ماه مبارک رمضان نوشیدنی است که حرارت بدن و خشکی را کاهش دهد.

به گفته وی امسال به خاطر طولانی بودن ساعت روزه داری لازم است نوشیدنی‌ها مورد استفاده در این ماه دارای دو شاخصه باشند نخست نوشیدنی باشد که متابلیسم سلولی یا سوخت و ساز را کاهش دهد و دوم نوشیدنی که به بدن رطوبت دهد و جبران مایعات از دست رفته روز را کند.

این محقق و مدرس طب سنتی بیان داشت: به صورت کلی هر نوشیدنی که باعث بالا رفتن حرارت بدن و ایجاد خشکی در بدن شود برای ماه رمضان مفید نیست.

اصغری افزود: تمام نوشیدنی‌های گازدار, قهوه، نسکافه، دم کرده گیاهان بسیار گرم مانند دارچین، پونه، زنجبیل و غیره در این ماه مناسب نیستند و موجب افزایش گرمی و خشکی بدن می‌شود.

وی گفت: البته مصرف یک استکان چای کم رنگ و تازه دم در طول شبانه روز ایرادی ندارد.

این محقق و مدرس طب سنتی افزود: در ماه مبارک رمضان تشنگی به خاطر بالا رفتن حرارت قلب و کبد است که آب به صورت تنهایی خیلی نمی‌تواند جبران آن را کند.

اصغری بیان داشت: توصیه می‌شود, در این ایام از آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های خنک دیگر به جای آب انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله شربت‌های مناسب در ماه رمضان می‌توان به شربت آبلیمو طبیعی، شربت زرشک، شربت آلبالو، شربت نارنج، شربت شاتوت، شربت تمشک و شربت تمرهندی تازه اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها