اهمیت روز جهانی قدس از دیدگاه هاشمی‌ رفسنجانی

رژیم جعلی اسرائیل روزی حذف خواهد شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که آیت‌الله خامنه‌ای در ایران جایگزینی به این آسانی ندارند، گفت: ایشان محور اساسی حیات انقلاب، امنیت کشور و مرکز مدیریت کشور هستند و ما هم باید به ایشان کمک کنیم.
کد خبر: ۸۱۴۶۱۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه الوفاق در پاسخ به پرسشی درخصوص روابط خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ‌ما از جوانی با هم دوست بودیم. من پنج سال از آقای خامنه‌ای بزرگ‌ترم. اولین ملاقات ما در درس خارج آیت‌الله داماد بود که با هم آشنا شدیم؛ بعد هم رفاقت‌ها عمیق و در دوران مبارزه خیلی عمیق‌تر شد و بعد از انقلاب، زیادتر شد.

وی ادامه داد: در همه امور با هم کار می‌کردیم؛ ‌در جنگ و در هر جا که شما فکر می‌کنید تا امروز ما همین ارتباطمان هست؛ اکنون من و جمعی که ایشان در مجمع منصوب کرده‌اند سیاست‌های کلی نظام را که در قانون اساسی از وظایف رهبری است، ‌آماده می‌کنیم و به ایشان می‌دهیم ‌و ایشان هم اگر تائید کنند، ابلاغ می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عمده کار ما این است و نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نیز با ماست که با واگذاری ایشان، باید نظارت کنیم که اجرا شود. درباره دیگر مسائل معمولی هم در ملاقات‌هایی که داریم، بحث می‌کنیم.

هاشمی رفسنجانی درباره رابطه عاطفی و دوستی خود با رهبر معظم انقلاب افزود: ما خیلی صمیمی هستیم؛ من و هم ایشان، همدیگر را خیلی دوست داریم.

 

سیداحمد خاتمی: پیام راهپیمایی روز قدس امسال، تسلیم‌ناپذیری ایران است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام راهپیمایی روز جهانی قدس امسال علاوه بر پیام‌های همیشگی، پیام عزت و تسلیم‌ناپذیری ملت ایران در برابر دنیای استکبار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایرنا ضمن دعوت مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: روز قدس یادگار ارزشمند امام راحل برای زنده نگه داشتن آرمان قدس شریف و نجات آن از چنگ صهیونیست‌های غاصب است.

وی ادامه داد: ابتکار امام(ره)، آرمان‌گرایی انقلاب بزرگ اسلامی را نشان داد و این پیام را به دنیا داشت که هویت انقلاب اسلامی گره خورده با مظلومین جهان از جمله مظلومین فلسطین است. امام جمعه موقت تهران با بیان این که راهپیمایی هر ساله روز جهانی قدس در حقیقت تجدید بیعت با امام راحل عظیم‌الشأن است، اظهارکرد: امسال این راهپیمایی علاوه بر پیامی که هر ساله داشت پیام دیگری را هم با خود دارد و آن پیام عزت و پیام تسلیم‌ناپذیری در برابر دنیای استکبار است.

 

حبیبی: باید مراقب ترفندهای آمریکا در ساعات پایانی بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین اظهار کرد: ظاهرا مذاکرات به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود و باید مراقب ترفندهای آمریکا در ساعات پایان مذاکرات بود.

به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با اشاره به ژست اوباما در مورد ترک مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: ترک مذاکره از سوی آمریکایی‌ها یک ژست تبلیغاتی و یک تهدید توخالی است. اگر آنها دست به این کار بزنند خود را رسوا کرده‌اند چون در برابر افکار عمومی جهان اعتراف خواهند کرد که در بسیاری از ادعاها صادق نیستند.دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مذاکرات را در چارچوب‌های تعیین شده از سوی مجلس پیش خواهد برد و گریزی از این نتیجه نیست، مگر این‌که آمریکایی‌ها بخواهند مذاکرات را متوقف کنند که آنها در این معرکه مقصر شناخته خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها