رسانه‌های غربی پیش‌بینی می‌کنند که داعش عملیات خود را در دوره آتی متوجه عربستان کند تا حکومت را از چنگ خاندان حاکم سعودی درآورده و خود آن را در دست بگیرد.
کد خبر: ۸۱۲۳۲۹
داعش آماده حمله به مکه و مدینه می‌شود

به گزارش ایسنا، پایگاه ویژه رادیو صدای آمریکا در این باره نوشت: بلندپروازی‌های داعش تنها به مرزهای سوریه و عراق و حتی لیبی منتهی نمی‌شود بلکه برای الحاق مناطق زیادی از کشورهای منطقه به مناطق تحت سیطره خود تلاش خواهد کرد.

این رسانه به نقل از «رایان کروکر» سفیر سابق آمریکا در عراق گفت: هدف داعش تصرف شهر مکه و مدینه و تبدیل آنها به مقر پایتخت به اصطلاح «دولت اسلامی» خود است.

صدای آمریکا در این راستا به حملات تروریستی داعش در هفته‌های گذشته علیه مساجد شیعیان و دعوت از پیروان خود برای خونریزی‌های بیشتر و گسترش عملیات تروریستی اشاره دارد.

ایران برنده ماراتن مذاکرات است

انیس نقاش پژوهشگر لبنانی و کارشناس مسایل راهبردی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی برنده اصلی ماراتن مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 است که به خط پایان نزدیک می شود، گفت که اگر این مذاکرات با توافق هسته ای خوب پایان یابد، یک پیروزی بزرگ دیگر در کارنامه ایران ثبت خواهد شد.

رییس موسسه تحقیقات و پژوهش های راهبردی (امان) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت با وجود مشکلات، سختی ها و پیچیدگی ها در روند مذاکرات و فضای رسانه ای ایجاد شده، هر دو طرف سعی می کنند مذاکرات به نتیجه برسد و تنها اراده سیاسی گروه 1+5 برای دستیابی به توافق هسته ای نیاز است.

انیس نقاش گفت: سخنرانی اخیر حضرت آیت الله 'سید علی خامنه ای' نکات بسیاری در خود داشت از جمله اینکه با تعیین خطوط قرمز، باعث شدند تا مذاکره کنندگان ایرانی از موضعی قوی و محکم و با قدرت چانه زنی بالا به مذاکره ادامه دهند و از سوی دیگر عامل ایجاد وحدت در عرصه داخلی ایران در حمایت از گروه مذاکره کننده شد.

این پژوهشگر مسایل راهبردی تاکید کرد: ایران طرفی نیست که از حقوق خود کوتاه بیاید، بلکه طرف مقابل قابلیت بیشتری برای عقب نشینی از مواضعش را دارد.

وی ادعاهای برخی اعضای گروه 1+5 مانند «نگرانی از ساخت بمب هسته ای و شرط گذاری ها» را مانور سیاسی دانست و گفت که طبیعی است این کشورها از جمله آمریکا در آخرین مرحله مذاکرات بخواهند با این ادعاهای نادرست برای کسب دستاوردها و امتیازات بیشتر فشارهایی را وارد کنند، اما می دانند که ایران از حقوق خود کوتاه نمی آید و تسلیم این فشارها نمی شود.

مفقود شدن دکل‌ نفتی ایران

آبان ۹۳ بهارستانی ها از گم شدن دکل نفتی متعلق به ایران خبر دادند که بعد از گذشت ۹ ماه دکل نفتی سوژه داغ رسانه های خبری شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در برنامه پیک بامدادی رادیو سراسری مجری برنامه گفت: گم شدن دکل حفاری متعلق به ایران این روزها به سوژه داخلی برخی از رسانه های خبری تبدیل شده است.

آبان 93 بود که برخی از نمایندگان در بهارستان خبراز گم شدن یک دکل نفتی ایرانی را دادند، دکلی که میلیون ها دلار خریداری شده است و حالا خبری از آن نیست.

بعد ازگذشت حدود 9 ماه ازطرح این موضوع در مجلس قصه دکل نفتی در میان شبکه‌های اجتماعی مجازی و در لابلای اخبار دوباره مطرح شد .

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره دکل گمشده گفت: متاسفانه کمیسیون انرژی پیگیری‌های لازم را انجام نداد و ما چندین بار به بازرسی نامه نوشتیم و جواب دادند که پرونده تشکیل شده و به دادگاه ارسال شده است.

در این بین ابراهیم کارخانه ای یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس دراین باره می گوید موضوع هنوز در کمیسیون مطرح نشده و طرح آن را به بعد از تعطیلات ارجاع می دهیم.

اما در میان سکوت خبری مسئولین نفتی چندی پیش بالاخره بیژن نامدار زنگنه ، وزیر نفت در حاشیه یکی از جلسات مجلس،گم شدن این دکل را تایید می کند و می گوید پیگیر موضوع دکل هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
Sina
Germany
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
این كه میگن شتر و با بارش بردند و كسی نفهمید همین قضیه است
حسین
Germany
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
۰
۰
با این اوصاف دور از ذهن نیست كه روزی قله دماوند راهم بدزدند!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها