جام جم آنلاین گزارش می دهد

صهیون در کالبد داعش

«مسیحیان کافر! فورا قدس را ترک کنید در غیر این صورت با تابیدن آفتاب عید فطر سرهایتان چون گوسفندان بریده خواهد شد...»؛ این بخشی از بیانیه گروه تروریستی داعش خطاب به مسیحیان قدس اشغال شده به دست صهیونیست ها است و تهدیدی که تنها مسیحیان را در بر می گیرد؛ هر چند سوابق داعش و نه متن بیانیه، نشان می دهد که مسلمانان هم در معرض خطرند.
کد خبر: ۸۱۲۲۹۶
صهیون در کالبد داعش

به گزارش جام جم آنلاین، بیانیه داعش برای پاکسازی قدس اشغالی نه از سیطره اشغالگران این شهر بلکه از وجود بخشی از ساکنان اصلی آن (مسیحیان) یک بار دیگر علامت سوال های بزرگی را درباره اهداف و ماهیت این گروه تروریستی به وجود آورده است.

خبرگزاری فلسطین آزاد با درج بیانیه گروه تروریستی داعش در پایگاه اینترنتی خود خبر داد که داعش در این بیانیه مسیحیان این شهر اشغال شده به دست صهیونیست ها را تهدید کرده است که اگر تا پایان ماه مبارک رمضان این شهر را ترک نکنند با رسیدن صبح روز عید فطر باید انتظار تیغ های برهنه این گروه تروریستی را بکشند.

داعش در این بیانیه از خدمت مسیحیان ساکن در قدس به صهیونیست ها و لزوم کشتار آنها سخن می گوید اما تهدید خود را تنها متوجه «مسیحیان ساکن در بین مسلمانان و کسانی که به صهیونیست ها و غرب خدمت می کنند» می داند بدون اینکه درباره حمله یا تهدید مستقیم اشغالگران صهیونیست اشاره ای داشته باشد.

سخن از این نیست که داعش اساسا قادر به عملی کردن چنین تهدیدی هست یا نه بلکه موضوع، پیامی است که قتل مسیحیان می تواند برای افکار عمومی جهان ارسال کند؛ مسیحیانی که قرن هاست به طور مسالمت آمیز در میان مسلمانان قدس زندگی می کنند و خود از گروه های قومی تحت ستم صهیونیست ها هستند. سوالی که بر این پیام آشکار برای جهانیان مترتب خواهد شد این است که «چه طرف هایی از این تهدید عریان داعش سود می برند؟»

از سوی دیگر، «میشل صباح» اسقف کلیسای «لاتین» در قدس گفت: بیانیه‌ داعش که در قدس شرقی منتشر شده مسیحیان را نترسانده است.وی افزود: اگر این تهدید واقعی باشد به آن خوشامد می‌گوییم و از آن نمی‌ترسیم ما در سرزمین خود می‌مانیم.

اسقف صباح سپس خطاب به تمام مسیحیان و مسلمانان قدس خواست از این فتنه تبعیت نکنند و مضطرب و پریشان نشوند.

چرا داعش از قتل صهیونیست ها نمی گوید؟

داعش پیش از این در پاسخ به این سوال که «چرا اقدام به قتل یا حتی تهدید اسرائیلی ها و یهودیان نمی کند اما مسیحی، مسلمان (اعم از شیعه و سنی) و ایزدی ها را با خونسردی به قتل می رساند؟» به ضرورت «جنگ با دشمن نزدیک» اشاره کرده بود.

داعش در پاسخ به این شبهه طرح شده گفته بود که «خداوند در قرآن کریم به ما دستور جنگ با اسرائیلی ها را پیش از جنگ با مرتدین و منافقان نداده است.»

در این پاسخ داعشی که شبکه آمریکایی سی ان ان آن را منتشر کرد آمده بود: خداوند در قرآن از دشمنان نزدیک یعنی منافقان و ضرورت مبارزه با آنها سخن می گوید و ابوبکر (خلیفه اول) نیز به جنگ مرتدین پیش از فتح آن به دست عمر بن خطاب اولویت داد.

داعش در این بیانیه مدعی شد: صلاح الدین ایوبی و نورالدین زنکی نیز شیعیان را در مصر و شام قتل عام کردند و زمانی که از ایوبی پرسیدند چرا شیعیان را می کشی و به رومی های صلیبی اجازه می دهی قدس را اشغال کنند؟ گفت: من تا زمانی که پشت به شیعیان هستم با مسیحیان نخواهم جنگید!

اکنون، همین که داعش مسیحیان قدس را تهدید می کند اما از کشتار صهیونیست ها و یهودیان چیزی نمی گوید ناقض استدلال این گروه تروریستی درباره ضرورت جنگ با دشمن نزدیک و منافقین است. مسیحیان قدس تا پیش از این در بیانیه های داعش، «دشمنان دور» بودند و سوال دیگری که مطرح می شود این است که آیا مسیحیان قدس از یهودیان و صهیونیست ها دشمنان نزدیک تری به شمار می روند؟!

همگرایی اسرائیلی-داعشی؛ از تکنیک تا هدف

شاید پاسخ به این سوال و اساس کارکرد و ماهیت داعش را بتوان در سوابق این گروه در ارتباط با رژیم صهیونیستی یافت.

صرفنظر از کمک آشکار اسرائیل به گروه های تکفیری درگیر جنگ با دولت سوریه و اخبار متعددی که از بستری کردن تروریست ها و درمان آنها در بیمارستان های اسرائیل و حمایت لوجستیک تل آویو از گروه های تکفیری مقابل بشار اسد منتشر شده است_ اخباری که حتی صلحبانان سازمان ملل مستقر در جولان نیز بارها آن را به مقامات سازمان متبوع خود گزارش کرده اند_ برخی نمونه های موضع گیری های صهیونیستی خود گویای ارتباط تروریست های تکفیری داعش با رژیم صهیونیستی و دستورکار آن است.

خبرگزاری سمانیوز فلسطین روز 29 ژانویه 2015 (9 بهمن 1393) به نقل از منابع اسرائیلی خبری منتشر کرد که از ماهیت و کارکرد داعش پرده بر می داشت.

خاخام اسرائیلی «نیر بن ارتسی» در موعظه هفتگی خود تصریح کرد: خداوند داعش را بر کشورهایی مسلط کرد که خواهان سلطه بر زمین های اسرائیلی و کشتن یهود در همه جای جهان هستند.

وی افزود: انتشار داعش در منطقه عربی و پیوستن اروپایی ها به آن علاوه بر حملات این گروه در اروپا با هدف کوچاندن یهودیان به اسرائیل انجام می گیرد و بنابراین داعش حامی یهود به شمار می رود.

در همین ارتباط، «کریس هیدگز» تحلیلگر آمریکایی در پایگاه تحلیلی «تراثدیگ» آمریکا به برخی شباهت های گروه تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی می پردازد و می نویسد: داعش تنها الگوی بنا شده دولتی سنی در خاورمیانه ابتدای قرن بیست و یکم است همانطور که اکنون تاسیس دولت خالص یهودی در اسرائیل در دست اقدام است؛ رژیمی که با اشغال فلسطین در 1948 آغاز شد.

وی چنین ادامه می دهد: عجیب نیست که داعش همان روش ها و تکنیک های خشن و کشنده ای را به کار می برد که صهیونیست ها به کار می برند؛ روش هایی مانند پاکسازی نژادی مناطق از ساکنان اصلی و خونریزی هایی که از کشتار اعراب حمام خون به راه انداخت.

هیدگز اینگونه استدلال می کند که ظاهرا «افراط گرایی دینی» باید عامل اختلاف ساز بین داعش و اسرائیل باشد این در حالی است که این ویژگی دقیقا وجه شباهت این دو است.

این تحلیلگر آمریکایی همچنین به استفاده داعش از بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های جدید به ویژه در بعد تبلیغاتی و همچنین افراد متخصص تکنوکرات استناد می کند و می افزاید: داعش از سلاح تبلیغات پیشرفته به عنوان یک ابزار موثر برای ایجاد رعب و همچنین پاکسازی نژادی در مناطق اشغالی خود استفاده می کند و این همان روشی است که یهودیان در فلسطین پایان دهه 40 قرن بیستم به کار گرفتند.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
باسلام همه میدانند كه داعش ساخته دست اسراییل است برای انكه چهره خشن از اسلام به جهان نشان دهند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها