داعش روی دیگر همان سکه «اسرائیل» است که سرکوب و ظلم علیه دیگران را سرلوحه کار خود و تعصبات دینی و مذهبی را بهانه‌ای برای جنایت‌هایش قرار داده است.
کد خبر: ۷۳۴۶۹۳
شباهت‌های بی‌شمار داعش و اسرائیل

ما در این دو مورد با یک تفکر تکفیری یهودی ـ صهیونیستی و تفکر تکفیری که ـ به دروغ ـ خود را نماینده اسلام معرفی می‌کند، مواجه هستیم و ثمره و نتیجه هر دو تفکر: فجایع، جنایت‌های وحشیانه، کشتار انسان‌های بی​گناه و ایجاد رعب و وحشت در میان انسان‌ها؛ اعم از بزرگ و کوچک است.

اینها بخشی از اقدامات رژیم صهیونیستی است که داعش نیز درصدد الگوبرداری از آن برآمده و تقریبا می‌توان این دو طرف را از لحاظ وحشیگری در قرن 21 همردیف قرار داد. هر دو طرف، ظلم و ستم علیه انسان‌ها با انگیزه‌های نژادپرستانه را بهانه‌ای برای کشتار طاعون‌وار انسان‌ها و تخریب منازل و محله‌های مسکونی قرار داده‌اند که این کار نتیجه‌ای جز آواره‌شدن هزاران نفر در جهان نداشته است. آنها از دست زدن به هر اقدامی که به تحقیر انسان‌ها و باورهای آنها و نیز هتک حرمت مقدسات ملی، مذهبی و قومی‌شان منجر می‌شود، ابایی ندارند. واقعا چه کاری است که داعش به آن دست زده باشد، اما اسرائیل بارها آن را انجام نداده باشد؟ واقعیت این است که هر دو طرف نماینده تفکرات افراط‌گرایانه مذهبی هستند که از لحاظ اعتقاد و باور به وحشیگری​ با هم اشتراک دارند.

داعش و اسرائیل از لحاظ فکری و خاستگاه نیز با هم اشتراک دارند؛ چرا که هر دو طرف از داشتن مرزهای رسمی بین‌المللی، هویت و قانون اساسی محروم هستند و در عین حال، متشکل از گروهی مزدور جمع شده از گوشه و کنار جهان هستند که سعی در تطبیق پروژه سیاسی خود دارند. زمان تاسیس رژیم صهیونیستی، گروهک‌های جنایتکار مسلح و سازمان یافته از جای جای دنیا راهی سرزمین فلسطین شدند تا دست به جنایت و کشتار در این سرزمین بزنند و ضمن ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آن باعث آوارگی صاحبان اصلی این سرزمین شوند.

امروز نیز ما می‌بینیم​ گروهک‌های جنایتکار مسلح و سازمان یافته از سراسر جهان به عراق و سوریه آمده و دست به کشتار مردم آنها و اخراج مخالفان خود از خانه و کاشانه‌شان می‌زنند. لذا هر دو طرف از لحاظ نظام سیاسی با هم اشتراک دارند؛ چرا که در اصل سعی در تشکیل دولت دینی دارند که به اعتقاد خودشان قدرتش را به صورت مستقیم از خداوند می‌گیرد.

پس از پایان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و در حالی که تشکیل ائتلاف بین‌المللی به منظور جنگ (ساختگی) علیه داعش ادامه دارد، برخی شخصیت‌های صهیونیستی به تشریح دیدگاه‌های خود درباره چرایی شکل‌گیری «چهره‌ای وحشتناک» از رژیم خودشان در جهان پرداخته‌اند. دکتر ایلان سابان، استاد دانشکده حقوق دانشگاه حیفا در این باره می‌گوید: «اسرائیل تقریبا به نظام آپارتاید صربستان و آفریقای جنوبی شباهت پیدا کرده و تا زمانی که این رژیم به اشغالگری و اداره امور بر اساس اصل نژادپرستی ادامه می‌دهد، نمی‌توان آن را رژیمی دموکراتیک دانست.»

در همین ارتباط، گدعون لیوی، تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی نیز تصریح کرده است «اوضاع نامساعد کنونی روزبه‌روز وخیم‌تر خواهد شد؛ چرا که کسی نیست جلوی این وضع را بگیرد.» لیوی درباره اوضاع کنونی حاکم بر اراضی اشغالی فلسطین و چشم‌انداز آتی می‌گوید: «مشکل این است که اکثریت صهیونیست‌ها، فلسطینیان را انسان‌های برابر و همسطح خود نمی‌دانند. علاوه بر این، صهیونیست‌ها بویی از دموکراسی نبرده‌اند.» وی درباره جنگ اخیر غزه نیز تاکید کرد: «این جنگ پرده از روی تمام تحولات صورت گرفته در جبهه داخلی اسرائیل برداشت و نشان داد صهیونیست‌ها از کشتار کودکان غزه‌ای حمایت می‌کنند.» لیوی در ادامه به درخواست یاریو لیوین، رئیس ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی برای محاکمه خود (لیوی) به اتهام انتقاد از جنگ غزه اشاره می‌کند و می‌گوید: «اسرائیل در جریان جنگ اخیر علیه غزه حتی بدتر از داعش عمل کرد؛ چرا که شاید اعضای داعش با مشاهده کشته‌شدن نزدیکان‌شان احساس گناه کند و از راه خود دست بردارند، اما اسرائیل در جریان جنگ غزه دست به کشتار فلسطینیان از راه دور می‌زد و صحنه‌های مربوط به این کشتارها جز از طریق صفحات تلویزیون یا پنجره هواپیماها قابل مشاهده نبود.»

دو دولت یهودی و داعشی در سایه تجهیزات نظامی و قدرت اقتصادی که برای خود دست و پا کرده‌اند و با نظامیان و شبه‌نظامیانی که به بهانه دین و با وعده تشکیل «وطن قومی یهودی» و «امارت اسلامی» از سراسر دنیا در داخل تشکیلات خود جمع کرده‌اند، باعث ایجاد رعب و وحشت و کشتار مردم می‌شوند.

یک پایگاه پژوهشی آمریکایی به نام فیترانس تودی با انتشار گزارشی به تشریح وجوه تشابه و اشتراک این دو دولت پرداخته و می‌گوید: «اسرائیل مدعی تشکیل کشور یهودی و داعش مدعی تشکیل دولت اسلامی است و برای این منظور بیشتر از افکار مذهبی افراط‌‌گرایانه بهره می‌گیرند.» در ادامه این گزارش آمده است داعش و اسرائیل در اراضی اشغالی به سر می‌برند و با وحشیگری ملت‌هایی را که کمتر از خودشان می‌شمارند و به عبارت دیگر آنها را «ملت‌های درجه 2» قلمداد می‌کنند، سرکوب می‌کنند. آنها همچنین از لحاظ دیدگاه‌های دینی با هم اشتراک نظر دارند و به ارتکاب جنایت‌های هولناک افتخار می‌کنند.»

این پایگاه آمریکایی همچنین خاطر نشان کرده است ​ «با وجود این، هم دیدگاه یهودیان نسبت به کشور یهودی تغییر یافته و هم مسلمانان از حمایت داعش خودداری می‌کنند.» در پایان گزارش فیترانس تودی آمده است: «داعش و اسرائیل پیوندهای مشترک زیادی؛ بویژه در زمینه‌های مذهبی، جنایت‌های جنگی، اخلال در امنیت و آرامش کشورهای همجوار و اشغال اراضی طرف‌های دیگر دارند و از همین رو باید با هم ادغام شوند تا کشوری تشکیل دهند که مقامات و مسئولان آن از تیراندازی به سمت کودکان و سر بریدن لذت ببرند و این کشور به پناهگاهی برای طرف‌های تندرو و خشونت‌طلب تبدیل شود.»

لذا بصراحت اعلام می‌کنیم اسرائیل به عنوان کشوری یهودی نقش پایگاه نظامیان مزدور را بازی می‌کند که سعی در خدمت به منافع سیاسی و اقتصادی طرف‌های غربی در منطقه خاورمیانه سرشار از منابع نفتی (به عنوان عنصر حیاتی در زندگی غربی‌ها) و برخوردار از موقعیت راهبردی دارد و با جنگ‌افروزی‌های خود قصد دامن زدن به درگیری‌های مذهبی و نژادی در جهان عرب و تداوم‌بخشی به چنددستگی در میان عرب‌ها را دارد تا زمینه غارت منابع آنها به اشکال مختلف فراهم شود. داعش نیز همین نقش پاکسازی نژادی و اعمال خشونت و تلاش برای نابودی طرف‌های دیگر را ایفا می‌کند و سعی در تحقق منافع خود به قیمت ضربه زدن به منافع دیگران را دارد.

انگار قرار است منطقه خاورمیانه همواره درگیر مشکلات داخلی و جنگ‌های خونین باشد و هرگز از ضعف اقتصادی و چنددستگی رهایی پیدا نکند. واقعیت این است که ما در لحظه تاریخی خطرناکی به سر می‌بریم و باید این مساله را به یاد بیاوریم که حال به جای سازمان‌های صهیونیستی هاگانا و اشترن که توانستند مهاجران یهودی را از اروپا به فلسطین اشغالی جذب کنند و در این سرزمین کشور یهودی برای آنها تشکیل دهند، اکنون مهاجران به ظاهر مسلمان از قاره‌های مختلف به کشورهای عربی و اسلامی آمده‌اند و سعی در تشکیل کشور خیالی برای خود دارند.

روزنامه اتحاد / مترجم: یوسف رضازاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وطندوست
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
۰
۰
اسراییل وداعش وجبه النصره ملعون برادرانی هستند .كه عقد اخوت این دو را اردوغان خوانده..
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها